سبزوار بعد از مشهد بزرگترین حوزه انتخابیه خراسان رضوی را دارد

مشهد-ایرنا- فرماندار سبزوار گفت: این شهرستان بعد از مشهد بزرگترین حوزه انتخابیه خراسان رضوی را دارد، ۱۰ درصد شعب اخذ رای استان در انتخابات پیش‌رو متعلق به سبزوار است.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی روز شنبه در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی افزود: تعداد شعب اخذ رای در سبزوار ۴۴۶ شعبه است که ۲۰۴ شعبه مربوط به حوزه اصلی سبزوار و بقیه در پنج شهرستان حوزه فرعی دایر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۷ شعبه شهری و ۲۴۹ شعبه روستایی در سبزوار دایر خواهد شد، بیان کرد: ۳۲۱ شعبه از این تعداد شعب ثابت و ۱۲۵ شعبه نیز سیار است.

فرماندار سبزوار ادامه داد: چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی برپا می شود که سهم سبزوار ۱۰ درصد از این میزان است.

وی عوامل اجرایی در شهرستان سبزوار را چهار هزار و ۶۰۰ نفر عنوان و بیان کرد: در حوزه انتخابیه سبزوار شهرستان‌های جغتای، جوین، خوشاب، ششتمد و داورزن نیز قرار دارند که با حوزه‌های فرعی در مجموع ۱۳ حوزه انتخابیه در این شهرستان را تشکیل می دهند.

ابراهیمی گفت: از ابتدای امسال چهار محور مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است و در ۱۱ ماه گذشته کلیه عوامل اجرایی انتخابات در سبزوار پیگیر برگزاری یک انتخابات سالم و رقابتی با مشارکت حداکثری و در کمال امنیت هستند.

وی اظهار کرد: برای مشارکت حداکثری کارهای بسیار خوبی در شهرستان سبزوار انجام شده، به طوریکه از ظرفیت افراد تاثیرگذار، نخبگان محلی و ظرفیت‌های مختلف استفاده شده است.

فرماندار سبزوار اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ رای‌ اولی در شهرستان سبزوار و ۲۰ هزار رای‌ اولی در کل حوزه انتخابیه برای انتخابات پیش رو داریم که مجموع واجدان شرایط در حوزه اصلی ۲۳۱ هزار و ۶۰۷ نفر و در کل حوزه ۳۸۶ هزار نفر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی دو کرسی به نام شهرستان سبزوار است، افزود: ۷۴ نفر برای تصدی این دو کرسی در انتخابات اسفندماه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی، حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha