کاندیدای انتخابات: ملاک مردم برای رأی دادن کارآمدی و قدرت حل مشکل باشد

شیراز-ایرنا- کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه شیراز و زرقان گفت: مردم اساس و ملاک خود برای رأی دادن را کارآمدی و قدرت حل مشکل داوطلبان نمایندگی بگذارند.

دکتر جعفر قادری روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: مردم باید از بین نیروهای متعهد، مؤمن، مخلص و پای کاری که در جامعه داریم افراد متخصصی را انتخاب کنند که این افراد بتوانند به گره‌گشایی از مشکلات بپردازند.

وی ادامه داد: مردم باید جدا از گلایه‌ها و شکایاتی که دارند حتما در انتخابات شرکت کنند و تلاش آنها بر این باشد که با انتخاب افراد بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان، همچنین بر اساس تعهد، تخصص، مردمی بودن، تعامل با طیف و جریان‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کاندیداها مجلس کارآمدی را رقم بزنند.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه شیراز و زرقان گفت: مردم باید بنا را بر کارآمدی نمایندگان بگذارند و در بین نیروهای متعهد، مؤمن، مخلص و پای کاری که در جامعه داریم افراد متخصصی را انتخاب کنند که این افراد بتوانند به گره‌گشایی از مشکلات بپردازند.

طرح و ایده‌هایی که به قانون تبدیل شده

وی درباره طرح و ایده‌هایی که در دوره‌های مختلف حضورش در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات مردمی ارائه داده، گفت: در زمان حضورم به عنوان نماینده در مجلس هشتم حدود ۲۰طرح، مجلس نهم۳۰ طرح و در مجلس یازدهم ۹۶طرح برای اصلاح قوانین ارائه دادم که اغلب این طرح‌ها در حوزه اقتصادی بوده است.

قادری ادامه داد: آخرین طرح اقتصادی ارائه شده از سوی من طرح تأمین مالی، تولید و زیرساخت‌ها بوده که این طرح هم‌اکنون در حال بررسی توسط شورای نگهبان است، این طرح در صورت اجرایی شدن می‌تواند به عنوان یکی از افتخارات مجلس یازدهم باشد.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی هم در زمینه نقل و انتقال سوابق بیمه داشتم که تبدیل به قانون شده ، همچنین طرح حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، طرح بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر و طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنعتی ارائه دادم و به قانون تبدیل شد.

وی بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا با ورود به عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به حل مشکلات و پُر کردن خلأهای قانونی در این بخش‌ها بپردازم.

ضرورت در نظر گرفتن جایگاه ملی نمایندگان

قادری عنوان کرد: معتقدم که یک نماینده باید هم در سطح ملی و هم در سطح محلی حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند تعاملات خوبی با مردم برقرار کند، در واقع اگر نماینده‌ای می‌خواهد در سطح ملی موفق باشد باید در حوزه انتخابیه خود نیز موفق عمل کند و از دل ارتباطات و تعاملاتی که با مردم دارد مسائل و مشکلات کشوری را شناسایی و استخراج کند و راهکاری برای حل آنها ارائه دهد.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نماینده بخواهد کمکی به حل مشکلات حوزه انتخابیه خودکند باید در وهله نخست در سطح ملی از جایگاه مطلوبی بهره ببرد تا بتواند با بهره‌گیری از این جایگاه به برطرف کردن مشکلات بپردازد.

وی افزود: در سالهای حضورم در مجلس شورای اسلامی سعی کردم افزون بر حل مشکلات حوزه انتخابیه در مسائل و چالش‌های ملی نیز ورود جدی داشته باشم.

قادری تلاش برای اصلاح ساختار کشور در بخش‌های مختلف را از مهمترین رویکردهای خود در مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: ایجاد تعامل و ارتباط بین محافل دانشگاهی و محافل تصمیم‌گیری و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای نخبه و فکری مهمترین اولویت‌ من در حوزه انتخابیه و حتی خارج از حوزه انتخابیه بوده و خواهد بود.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگرچه مسائل و مشکلات کنونی کشور معضلاتی را برای مردم ایجاد کرده اما حل این مشکلات پیچیدگی زیادی ندارد.

دفاع از اصل ۴۴قانون اساسی

وی معتقد است اگر اقتصاد را به عنوان یک علم به رسمیت بشناسیم و از متخصصان اقتصادی استفاده کنیم قطعا مشکلات کشور در این حوزه حل خواهد شد و می‌توانیم رهاوردهای خوبی را در حوزه‌های اشتغال و معیشت مردم شاهد باشیم.

قادری ایجاد تعامل با رسانه‌ها برای حل مشکلات در حوزه اقتصادی و تسریع فرآیند تصمیم‌گیری در کشور را از تأثیرگذارترین اقداماتش در مجلس یازدهم دانست و در رابطه با ضرورت خصوصی‌سازی در کشور گفت: یکی از اصلاحات خوبی که در تفسیر از قانون اساسی انجام شد تفسیر جدید از اصل ۴۴ بود که بر اساس آن بسیاری از فعالیت‌ها قابل واگذاری به بخش غیردولتی شد.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:نظام اقتصادی کشور بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است که بروز برخی معضلات در اجرای خصوصی‌سازی، موجبات تغییر اصل ۴۴ قانون اساسی را فراهم کرد.

وی بیان کرد: این اقدام یکی از کارهای بزرگی بود که در کشور اتفاق افتاد و طبیعی است که هر کار بزرگی در فرآیند اجرا با ایرادات و اشکالات جزئی مواجه شود اما اصل قضیه قابل دفاع است چراکه اصل ۴۴ قانون اساسی تاکنون بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرده و از زمانی که بخش خصوصی در برخی از حوزه‌ها ورود پیدا کرده باعث شده که شرایط رقابتی، درآمد، اشتغال و انتقال تکنولوژی بهتری را تجربه کنیم.

لزوم کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد

قادری بر ضرورت کاهش تصدی‌گری دولت در امور اقتصادی تأکید کرد و گفت: دلیلی ندارد که دولت در همه زمینه‌ها ورود پیدا کند، دولت باید جاهایی برای حل مشکلات ورود کند که بخش دولتی امکان ورود نداشته باشد یا ورودش مسئله‌ساز شود.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نهایت اگر می‌خواهیم سرعت رشد و توسعه بیشتر شود، مشارکت مردمی، اشتغال و درآمد افزایش یابد و امنیت اقتصادی در کشور ایجاد شود راهی جز اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی نداریم.

وی در خصوص عدم جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور و استان فارس گفت: یکی از دلایلی که تاکنون آن طور که باید موفق به جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور و استان نشدیم این است که بسته سرمایه‌گذاری آماده نشده، در حال حاضر اگر سرمایه‌گذار در جریان از صفر تا صد مطالعات سرمایه‌گذاری‌ها و مجوزهایش قرار بگیرد با پیچیدگی‌ها و بوروکراسی‌هایی که در سیستم اداری کشور وجود دارد از انجام سرمایه‌گذاری منصرف می‌شود.

راهکارها برای جذب سرمایه‌گذار خارجی

قادری ادامه داد: برای ترغیب سرمایه‌گذاران در قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها پیش‌بینی شده که دولت، دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها با تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری به جذب سرمایه‌گذار بپردازند.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی هم مشکلاتی برای سرمایه‌گذار ایجاد کرده که برای حل این مشکل هم بحث سپرده‌گذاری ارزی در قانون تأمین مالی تولید پیش‌بینی شده است.

به اعتقاد او، پیچیدگی‌هایی که در استان فارس نسبت به سایر استان‌ها وجود دارد موجبات عدم تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در این استان را فراهم کرده و این در حالیست که فارس از ظرفیت بالایی در این عرصه بهره می‌برد و بایستی تدابیر لازم برای حل این مشکل اندیشیده شود.

قادری بیان کرد: ما باید با راه‌اندازی پروازهای مستقیم دسترسی استان فارس و شیراز را به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها که از پتانسیل خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری بهره می‌برند بیشتر کنیم.

ضرورت پیگیری مطالبات مردم فارس

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین مطالبات مردم فارس را ساحلی شدن استان فارس و انتقال آب دریا به این استان دانست و گفت: باید این مطالبات در مجلس آتی به صورت جدی‌تری دنبال شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی انتقال خطوط آب از خلیج‌فارس به استان فارس شروع شده و این پروژه با فعالیت سرمایه‌گذار در ۳۰ نقطه ادامه دارد، البته پروژه انتقال آب دریا به این استان تاکنون با پیشرفت‌های قابل توجهی هم همراه بوده است.

قادری بر ضرورت توسعه شهرک‌های صنعتی در استان فارس تأکید کرد و افزود: در حال حاضر چهارشهرک صنعتی آماده واگذاری و ۶شهرک در دست اقدام است، همچنین ۳شهرک صنفی در حریم شیراز کلنگ‌زنی شده و تلاش‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت راه‌اندازی یک دهکده لجستیک، ۲منطقه ویژه سلامت و منطقه ویژه دانشگاهی در حال انجام است.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تکمیل سایت پرتودهی گاما، راه‌اندازی پژوهشکده کشاورزی، تکمیل ۶بیمارستان در حال احداث، توسعه خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، پیشبرد امور مربوط به توسعه پایانه‌های صادراتی، توسعه ظرفیت‌های فرودگاه شیراز و مرکز داده‌ها در شهر صدرا، توجه ویژه به اقدامات در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی و توسعه معادن از مهمترین رویکردهای ما در صورت ورود به مجلس آتی است.

وی تکمیل رینگ‌های اول و دوم کمربندی شیراز، آغاز عملیات اجرایی بخش ناتمام آزادراه شیراز-بوشهر، تکمیل آزادراه شیراز اصفهان و سرعت بخشی به تکمیل خطوط ریلی در استان فارس را از دیگر برنامه‌های مجلس آتی دانست و گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت‌های معدنی و فلزی به درستی استفاده کنیم و پایین‌دستی این بخش‌ها را در استان توسعه دهیم تا شاهد افزایش اشتغال و درآمدزایی باشیم.

قادری بر ضرورت توسعه دانش‌بنیان ها و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: در بخش وزارت دفاع می‌توانیم کارهای جدی انجام دهیم، چراکه در این بخش امکان حمایت بیشتری از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان فارس اشاره کرد و افزود: باید در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نگاه ویژه‌ای به بحث توسعه بافت‌های تاریخی و اماکن گردشگری شود؛ در واقع رونق بخشی به صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف تاریخی، طبیعی و سلامت در استان فارس از اولویت‌های برنامه‌های من پس از حضور در مجلس است.

همسو بودن مجلس و دولت؛ تهدید یا فرصت؟

وی در خصوص همسو بودن مجلس و دولت گفت: یکدست بودن دولت و مجلس رویکرد خوبی است اما مهمتر از آن متخصص بودن و کارآمد بودن نمایندگان مجلس است، ممکن است نمایندگانی در مجلس حضور داشته باشند که نگاه سیاسی متفاوتی با دولت داشته باشند اما اگر نگاه آنها باعث پیشبرد اهداف توسعه‌گرایانه مجلس نشود می‌توان از تخصص و کارآمدی آنها بهره گرفت.

قادری اضافه کرد: فضایی که در مجلس یازدهم بین دولت و مجلس وجود داشت فضای خوبی بود و اگر این فضا ادامه یابد قطعا نتایج مطلوب‌تری نیز حاصل می‌شود اما باید در این دوره از مجلس بیش از پیش از افراد متخصص و کارآمد استفاده شود.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رابطه با مهمترین اقدامات مجلس یازدهم گفت: اصلاح قانون بانک مرکزی، تصویب قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها، تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار، اصل حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اقدامات راهبردی برای لغو تحریم‌ها، جهش تولید مسکن، جهش تولید دانش‌بنیان و پُر کردن خلأهای قانونی در سایر بخش‌ها از مهمترین اقداماتی است که در مجلس یازدهم انجام شده است.

ارزیابی مثبت عملکرد دولت

وی به ارزیابی عملکرد دولت پرداخت و عنوان کرد: شاید عملکرد دولت از دید جامعه نتوانسته تمام انتظارات را برآورده کند اما انصافا دولت هم تمام توان خود را به کار گرفته و جهت‌گیری‌های خوبی هم داشته که برقراری تعاملات با کشورهای منطقه و ورود به پیمان‌های مهم بین‌المللی از مهمترین اقداماتی است که در ۲سال گذشته انجام شده؛ این اقدامات نشان‌دهنده این است که دولت توانسته بخشی از خلأهای کشورهای اروپایی و آمریکایی را پُر کند و نشان دهد بدون ارتباط با این کشورها هم می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

قادری به اقتدار کشور ایران در سطح بین‌المللی اشاره کرد و گفت: کشور اخیرا اقتدار خوبی را در حوزه‌های نظامی از خود نشان داده به گونه‌ای که در حال حاضر هیچ کشوری جرأت تهدید نظام جمهوری اسلامی را ندارد؛ قبلاً گفته می‌شد که تمام گزینه‌های نظامی برای ایران روی میز است اما در حال حاضر صحبتی از گزینه‌های نظامی نیست و بسیاری از کشورها اعلام کرده‌اند که بنای درگیری با ایران را ندارند، در حال حاضر مجموعه‌های مختلف در سایر کشورها به نیابت از کشور ایران اهداف نظام جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند که این نشان‌دهنده موفقیت دولت و نظام است‌.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مسائل اقتصادی هم اگر دولت همین مسیر درستی که آغاز کرده را سرعت ببخشد قطعا به نمره بالاتر از ۱۵ می‌رسد و می‌تواند نمره قبولی خود را به نمره عالی‌تری برساند.

شناسایی نیروهای اصلح برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان

وی اضافه کرد: دولت در طول ۲سال گذشته درگیر بحران کرونا، خشکسالی، جنگ‌ها، محدودیت‌ها و تحریم‌های خارجی بوده، اگر دولت بخشی از نیروهای ناکارآمد را جایگزین نیروهای کارآمد کند می‌تواند به انجام کارها و اصلاحات سرعت بیشتری ببخشد و انتظارات بیشتری از مردم را برآورده کند..

قادری با اعتقاد به اینکه باید کار جدی در شناسایی نیروهای واجد شرایط و اصلح برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان انجام شود، ابراز کرد: امیدواریم مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم انقلابی‌تر، کارآمدتر، مؤثرتر و پاسخگوتر برای انتظارات مردم باشد.

"خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس فرصت تبلیغات و ارایه برنامه را برای همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراهم کرده و تا روز چهارشنبه ۹اسفندماه جاری( بر اساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها در این رسانه ملی وجود دارد."

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

استان فارس ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه شیراز و زرقان چهار کرسی نمانیدگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha