لازمه توسعه سیستان و بلوچستان انسجام، سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای گفتمانی است

زاهدان- ایرنا- یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زاهدان گفت: فرد، عمل کردن یکی از نقاط ضعف نمایندگان سیستان و بلوچستان است که امیدواریم نمایندگان منتخب از سوی مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اتحاد و انسجام لازم برخوردار باشند.

به گزارش ایرنا، حامد آرامش متولد سال ۱۳۶۱ در خاش و از نظر تفکر سیاسی نیز از ابتدا اصولگرا بوده است. وی هم اکنون به عنوان نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از زاهدان در عرصه انتخابات حضور یافته و در کارنامه عملکردی خود ۱۴ سال سابقه اجرایی و دانشگاهی به عنوان عضو هیات علمی گروه کارآفرینی دانشگاه سیستان و بلوچستان، مدیرکل امور اداری دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر کل اداره تعاون و رفاه اجتماعی را دارا است.

سوال: طبق قانون نماینده باید در سطح ملی برای کشور قانون تصویب کند در رابطه برنامه‌های ملی خود به عنوان نامزد دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی چه توضیحاتی دارید؟

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی زاهدان بیان کرد: مشکلات و چالش‌هایی که در سطح ملی و استانی وجود دارد متفاوت بوده و راهکارها و برنامه‌های استراتژیک خاص خود را دارند.

حامد آرامش افزود: در طول پیروزی انقلاب اسلامی ایران خدمات بسیار ارزشمندی در تمامی حوزه‌ها انجام شده؛ اما با توجه به ظرفیت‌های موجود، منابع خدادادی و موقعیت استراتژیک در کشور و استان پهناور سیستان و بلوچستان باید در زمره کشورهای توسعه یافته باشیم و روند رو به رشد توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در فضای بین‌المللی با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: در سطح ملی چالش‌هایی که هم اکنون برای مردم اولویت دارند موضوع معیشت، اشتغالزایی، کنترل تورم و نقدینگی، فرار نخبگان، ماندگاری جمعیت، ازدواج، مسکن، موضوعات مربوط به کارگران و مستمری بگیران، بحران آب، محیط زیست و امید به آینده بوده که باید در سطح ملی دیده شوند.

وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است که در مجلس از تریبون و اختیاراتی که نظام به آنها داده باید مشکلات، چالش‌ها و حتی ظرفیت‌ها را به گوش مسوولان برسانندنامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زاهدان اظهار کرد: ۲ هدف کلی امنیت و بالا بردن رفاه اجتماعی در دستور کار متولیان امر قرار دارد و در این راستا از تمامی ابزارها به کارگیری می‌شود؛ چرا که هر یک ساز و کار جداگانه خود را دارند.

وی گفت: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است که در مجلس از تریبون و اختیاراتی که نظام به آنها داده باید مشکلات، چالش‌ها و حتی ظرفیت‌ها را به گوش مسوولان برسانند و در راستای منافع مردم و مطالبات آنها راهکار برنامه و اعتبارات جداگانه داشته باشند تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

آرامش ادامه داد: افزایش نرخ ارز، نوسانات ارزی و تورم مشکل اصلی کشور است که معیشت افراد، تولیدکنندگان، کارگران و کارآفرینان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده، راهکار این است که سیاست‌های پولی و مالی متفاوتی در کشور انجام تا نقدینگی کنترل، اشتغالزایی افزایش و توسعه یافتگی مبنی بر افزایش صادرات و مبادلات بین‌المللی که برگرفته از کارآفرینی، نیروهای متخصص و افزایش تولیدات هست منجر به ارزآوری خوب با هدف رفع مشکلات، تامین اعتبارات و بسترسازی برای اشتغال پایدار شود.

وی تاکید کرد: مسکن، اشتغال جوانان، چالش‌های فرهنگی و اجتماعی دغدغه‌های دیگر کشوری هستند که باید برای رفع آنان چاره‌اندیشی و ریشه‌یابی شود.

لازمه توسعه سیستان و بلوچستان انسجام، سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای گفتمانی است

سوال: اگر در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم زاهدان انتخاب شدید برنامه حوزه انتخابی شما چه خواهد بود؟

نامزد دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زاهدان افزود: سیستان و بلوچستان دارای مزیت‌های مطلق و نسبی بوده که آن را نسبت به سایر نقاط کشور منحصر به فرد کرده؛ چرا که در کمربند فلزی دنیا با دارا بودن بیشترین معادن قرار دارد و از لحاظ کشاورزی مطلوب و محصولات ناب داشته، همچنین دارای نیروی انسانی متخصص و ماهر بوده و دسترسی به مرزهای آبی و خاکی داشته و در اقتصاد دریا حرف‌ها برای گفتن دارد.

وی بیان کرد: باید با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و شرایط ایده‌آلی را برای اشتغال مرزشینان به وجود بیاوریم که حتی در بدترین شرایط تحریم‌های بین‌المللی از سیستان و بلوچستان به عنوان نقطه تنفس کشور یاد شود، لازمه این امر سرمایه‌گذاری، افزایش مراودات مرزی، تسهیل موانع کسب و کار و تقویت همگرایی و وحدت است.

آرامش ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات سیستان و بلوچستان بویژه در حوزه استحفاظی و انتخاباتی موضوع حاشیه نشینی است، ۴۴ درصد جمعیت زاهدان دچار این معضل هستند، نرخ رشد این استان به شدت در حال افزایش بوده که نیاز به زیرساخت‌ها، امکانات و آموزش را دوچندان می‌کند؛ بنابراین حاشیه نشینی کنونی در شان مردم نبوده و مشکلات زیادی را برای ساکنان فراهم کرده است.

لازمه توسعه سیستان و بلوچستان انسجام، سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای گفتمانی است

فردگرایی نمایندگان یکی از نقاط ضعف نمایندگان سیستان و بلوچستان

وی گفت: اعتبارات استانی و دستگاهی به تنهایی قادر به حل مشکلات حاشیه‌نشینی نیستند، تحقق حل این چالش‌ها نگاه و عزم ملی را می‌طلبد که باید ساماندهی شوند، همچنین باید برای بحران هویت ویژه فاقدان شناسنامه راهکارهایی ارائه شود.

نامزد دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زاهدان اظهار کرد: زیرساخت‌ها مشکل اساسی دیگر سیستان و بلوچستان است؛ چرا که کمترین میزان دسترسی به بزرگراه‌ها را داشته و همه ساله جان تعداد زیادی از هموطنان و شهروندان را به کام مرگ می‌کشان، این درحالیست که یکی از اصول و مبناهای توسعه، زیرساخت‌ها است و اگر آب، راه، ریل آهن سراسری، فرودگاه‌ها و سایر موارد برطرف و به حد استاندارد برسند منجر به اشتغالزایی، رقابت تولید کنندگان، امیدآفرینی و افزایش رضایت شهروندی می‌شوند.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات مبحث اشتغال بر حسب جمعیت سیستان و بلوچستان است که باید با توجه به وجود سواحل مکران، ثروت و منابع خدادادی منجر به رونق اشتغال و بیمه پایه‌دار، تامین معیشت و آینده افراد شد.

آرامش تاکید کرد: موضوع آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دغدغه دیگر سیستان و بلوچستان است که به عنوان ۲ بال توسعه یافتگی به شمار می‌روند، در این عرصه‌ها خدمات ارزشمندی انجام شده نباید آنها را نادیده گرفت؛ اما کمبودهایی داریم که باید ریشه یابی و برطرف شوند لازمه تحقق این اهداف نیازمند تخصیص اعتبارات است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی و متخصص در آموزش و پرورش به تولید علم و ثروت کمک می‌کند؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای آنها داشت، چرا که کمبود معلم در سیستان و بلوچستان مشهود هست، همچنین پیرامون موضوع معلمان خرید خدمت باید تدابیری در مجلس اندیشیده شود چرا که اقداماتی که تاکنون انجام شده به سرانجام نرسیده است.

لازمه توسعه سیستان و بلوچستان انسجام، سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای گفتمانی است

فرد عمل کردن یکی از نقاط ضعف نمایندگان سیستان و بلوچستان است که امیدواریم نمایندگان منتخب از سوی مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اتحاد و انسجام لازم برخوردار باشندنامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بازماندگان از تحصیل دغدغه دیگر سیستان و بلوچستان بوده و آماری که منتشر می‌شود نگران کننده بوده و زنگ خطری برای آینده به شمار می‌رود، باید پیرامون این موضوع در مجلس تدابیری اندیشیده شود؛ افزون بر آن در حوزه کارگران و کارفرمایان باید اقداماتی انجام شود چرا که امروز مالیات‌های کمرشکن و نوسانات ارزی این قشر از جامعه را با چالش مواجه کرده است.

وی بیان کرد: باید در حوزه صنعت کار را رونق داد تا زمینه اشتغال افزایش یابد، علاوه بر آن در حوزه مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هم چالش‌هایی وجود دارد که باید برای آنها برنامه‌ریزی صورت گیرد و مشکلات پس از ریشه یابی، ساماندهی شوند.

آرامش اظهار کرد: نمایندگان باید با اتحاد، همدلی، انسجام و در کنار هم بودن در تمامی کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده و مقامات عالی را ببینند تا بتوانند ردیف‌ها و بودجه‌هایی را برای موضوعاتی مانند عمران، آموزش، بهداشت و اشتغال فراهم کنند.

به گفته وی؛ فرد عمل کردن نمایندگان یکی از نقاط ضعف نمایندگان سیستان و بلوچستان است که امیدواریم نمایندگان منتخب از سوی مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اتحاد و انسجام لازم برخوردار باشند.

نامزد دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زاهدان ادامه داد: سیستان و بلوچستان استانی خاص است و طبق گفته رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان گنج پنهان، تنگه احد و پایتخت ایران اسلامی یاد می‌شود؛ لازمه توسعه این استان سرمایه‌گذاری، ایجاد فضای نخبگانی و گفتمانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha