مدیرعامل بنیاد هدایت: امید بخشی به مردم، مهم‌ترین جهاد امامان محله است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل بنیاد هدایت، مهم‌ترین جهاد امامان محله را امید بخشی به مردم عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین جهاد را جهاد امید مطرح کرده‌اند که دشمن می‌خواهد این امید را از مردم بگیرد و ما می‌خواهیم امید مردم را آباد کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر میرمحمدیان روز شنبه در نشست با امامان پایگاه فرهنگی اجتماعی استان هرمزگان، با اشاره به اینکه مساجد در قبل از انقلاب رونقی نداشتند، گفت: پس از انقلاب و از دهه ۶۰ به بعد، مساجد مرکزیت پیدا کردند و در دهه ۹۰ نیز رهبر معظم انقلاب، کار هوشمندانه‌ای را رقم زد و آن سوق دادن جبهه فرهنگی انقلاب به سمت کارهای اجتماعی مسجد محور بوده است.

حجت الاسلام میرمحمدیان با ذکر خاطره‌ای از ایام شیوع کرونا گفت: رهبر معظم انقلاب با این رویکرد، مسیر مساجد و سایر بخش‌های جبهه فرهنگی را تغییر دادند؛ ایشان در مردادماه سال ۱۴۰۰ دستور دادند که باید خدمت رسانی به مردم به اوج برسد و مسجد باید در این کار محور باشد.

مدیرعامل بنیاد هدایت، سطوح مختلف نیازهای انسان را برشمرد و گفت: واقعیت این است وقتی ما با مردم صحبت می‌کنیم بیشتر مشکلات اقتصادی خود را مطرح می‌کنند؛ در حالی‌که در عمل وقتی بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که اولویت های دیگری وجود دارد که به دلیل عیان نبودن کمتر به آن‌ها توجه می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی ما به عنوان مبلغ درگیر مشکلات اقتصادی صرف مردم می‌شویم از بسیاری از مشکلات و حتی از بسیاری از اقشار مردم غفلت می‌کنیم و مسائل فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و سایر مشکلات به حاشیه می‌برد.

جهادتبیین نیاز به محتوا و مهارت دارد

مدیرعامل بنیاد هدایت همچنین در جمع برخی از حلقه‌های میانی محله‌های مختلف استان هرمزگان با اشاره به اینکه جهادتبیین نیاز به محتوا و مهارت دارد، گفت: برای عملیاتی کردن جهاد تبیین باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و هم اینکه بتوانیم یک تصویر مشخصی از آینده تمدن اسلامی برای مخاطب ترسیم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدیان با اشاره به تلاش غرب برای کشیدن انسان‌ها به دنبال خود، بیان کرد: ما اکنون از یک فناوری در جهاد تبیین می‌خواهیم، رونمایی کنیم؛ تمدن غرب با همین فناوری انسان‌ها را به دنبال خود می‌کشاند که این فناوری همان رویا یا تصویرسازی است.

توانمندسازی امامان محله؛ مهم‌ترین وظیفه بنیاد هدایت است

مدیرعامل بنیاد هدایت: امید بخشی به مردم، مهم‌ترین جهاد امامان محله است

مدیرعامل بنیاد هدایت، هممچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، تولید دانش، توانمندسازی امامان محله و گفتمان سازی ادبیات امامان مساجد را سه وظیفه مهم بنیاد هدایت برشمرد و گفت: بسته‌های توانمندسازی متعددی را در ۶۰ قالب برای امامان محله تهیه و در استان‌ها ارائه کرده‌ایم.

حجت الاسلام میرمحمدیان به دغدغه‌ مبلغان در دهه ۹۰ اشاره کرد و افزود: بیشترین دغدغه روحانیان و مبلغان دینی در این دهه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشرفت منطقه ای، تحول اجتماعی و نظایر این‌ها بود.

حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به پیاده‌سازی ایده امامت از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت تدوین سند ملی مسجد را به ما سپرد؛ البته باید در این کار سازمان‌های دیگر هم درگیر می‌شدند.

وی به مشکلات اساسی مساجد پرداخت و عنوان کرد: راه حل رفع مسائل مسجد، تعیین متولی واحد برای مساجد بود.

مشکلات مسجد؛ زخمی که همچنان نیاز به مداوا دارد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه مسائل و مشکلات مربوط به مساجد را به زخمی توصیف کرد که همچنان نیاز به مداوا دارد و گفت: باید یکی از ارگان‌ها مسئولیت امور ائمه جماعات و حمایت از آن‌ها را به عهده بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در حوزه مسجد داریم موضوع امام جماعت است؛ باید یکی از ارگان‌ها مسئولیت امور ائمه جماعات و حمایت از آن‌ها را به عهده بگیرند.

وی، انقلاب اسلامی را مولود مساجد دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی سهم خودش را نسبت والد خود ادا نکرده است؛ همه ما به این امر واقفیم. رهبر معظم انقلاب نسبت به این امر دغدغه مند بودند و شخصا به این امر ورود کردند. بسیاری از نهادها طرح‌هایی را تهیه کردند اما این طرح‌ها نظر ایشان را تأمین نکردند.

امام ج با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی باید بعد نرم افزاری مسجد را به عهده بگیرد، تاکید کرد: برای اداره مساجد نیاز به تشکیلات چندانی نداریم بلکه باید از ظرفیت‌های سازمان‌های موجود بهره ببریم.

به گزارش ایرنا، بنیاد هدایت موسسه‌ای فرهنگی و چندمنظوره است که از نظر حقوقی نهادی مستقل به شمار می‌رود. این مجموعه زیرنظر هیات امنا و وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha