همیشه بهترین پرواز را انتخاب کنید؛ رازهای خرید بلیط هواپیما با کمترین قیمت

خرید بلیط هواپیما ارزان همان چیزی است که همه مسافران هوایی به دنبال آن هستند. این موضوع هم ترفندها و روش‌های خاص خودش را دارد. در مطلب حاضر برخی از این اصلی‌ترین روش‌ها و راهکارهایی که می‌توان برای خرید بلیط هواپیمای ارزان بکار گرفت را معرفی کردیم. در این مقاله با رازهای خرید بلیط هواپیما با کمترین قیمت آشنا می‌شوید.

از میان همه انواع وسایل نقلیه سفر هواپیما از جهات بسیاری بی‌رقیب است؛ بااین‌وجود وقتی بحث هزینه‌های سفر به میان می‌آید موضوع متفاوت می‌شود. به‌طوری که می‌توان گفت تقریباً تنها گله و شکایتی که مسافران هوایی درباره این شیوه از سفر دارند هزینه بالای سفر با این وسیله نقلیه پرطرفدار است. اگر شما هم جزو این عده زیاد مسافران هستید که همیشه از قیمت بالای بلیط پروازتان ناراضی هستید مطلب حاضر را تا انتها بخوانید تا از رازها و ترفندهای خرید بلیط با قیمت کمتر باخبر شوید.

خرید پرواز با قیمت ارزان در زمان‌های طلایی

اگر تجربه زیادی در سفر با هواپیما دارید و از متقاضیان همیشگی خرید بلیط هواپیما هستید پس حتماً تابه‌حال متوجه شده‌اید که قیمت بلیط‌ها در طول زمان متغیر است. به‌طوری که گاهی بلیط پرواز به یک مسیر ثابت از یک شرکت هواپیمایی یکسان حتی در روزهای مختلف یک هفته هم با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود. این موضوع در حقیقت به تغییر حجم تقاضا برای سفر مربوط است.

به زبان ساده‌تر در زمان مناسبت‌ها، تعطیلات رسمی و فصل‌های شلوغ سفر مانند بهار تقاضا برای سفر و در نتیجه خرید پرواز افزایش پیدا می‌کند و قیمت‌ها هم به دنبال آن گران‌تر می‌شود؛ بنابراین اگر بخواهیم ساده‌ترین و درعین‌حال مؤثرترین ترفند برای رزرو بلیط پرواز با قیمت ارزان را بیان کنیم این است که در فصل‌های خلوت سفر مانند زمستان، روزهای غیرتعطیل و به‌طورکلی ایام خلوت نظیر روزهای وسط هفته سفر کنید زیرا در این ایام پروازها با تخفیف و ارزان ارائه می‌شوند.

گزینه‌های پروازی مقرون‌به‌صرفه‌تر را انتخاب کنید

زمانی که صحبت از رازهای خرید بلیط هواپیما ارزان می‌کنیم نباید این نکته ساده و مهم را از قلم بیندازیم که در زمان رزرو بلیط، برخی گزینه‌ها با قیمت‌های متفاوت وجود دارند که مسافران می‌توانند از میان آنها دست به انتخاب بزنند؛ اما عده‌ای از مسافران به‌ویژه آنهایی که به‌تازگی اقدام به رزرو آنلاین پرواز می‌کنند با این گزینه‌ها و تفاوت قیمتی آنها آشنا نیستند.

در نظر داشته باشید که کلاس‌های پرواز شامل اکونومی، بیزینس و فرست کلاس می‌شوند. تفاوت میان این کلاس‌ها در میزان امکانات و خدماتی است که به مسافران در طول پرواز عرضه می‌شود؛ بنابراین برای سفر مقرون‌به‌صرفه بهتر است همواره پروازهای کلاس اکونومی را انتخاب کنید.

بعلاوه برخی ایرلاین‌ها بلیط یک پرواز را با چندین بسته نرخی متفاوت تحت عنوان کلاس نرخی عرضه می‌کنند. برخی بسته‌ها خدمات محدودتری به مسافران عرضه می‌شود؛ اما در عوض قیمت ارزان‌تری هم دارند. همیشه در زمان رزرو بلیط مطمئن شوید که گزینه‌های اقتصادی را انتخاب کرده‌اید.

خرید بلیط از سفرمارکت مرجع گسترده پروازها

یکی دیگر از راهکارهایی که به شما کمک می‌کند تا ارزان‌ترین پروازها به مقصد موردنظرتان را پیدا کنید مراجعه به بازارگاه مجازی سفرمارکت و دسترسی به موتور جست‌وجوی قوی پروازها این پلتفرم است. زیرا از این طریق می‌توانید با مقایسه و بررسی طیف وسیعی از گزینه‌های پروازی که در سفرمارکت وجود دارد شانس خود را برای پیدا کردن ارزان‌ترین گزینه بالاتر ببرید. علاوه‌برآن با وجود پوشش گسترده وب‌سایت‌های عرضه‌کننده بلیط هواپیما در سفرمارکت دیگر نیازی به صرف زمان برای جستجو در اینترنت ندارید و می‌توانید بدون دردسر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بلیط خود را در سایت‌های مختلف مقایسه و ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کنید. تقویم قیمتی سفرمارکت نیز ابزار مفیدی برای پیدا کردن ارزان‌ترین تاریخ‌های پرواز در زمان کوتاه است.

همیشه بهترین پرواز را انتخاب کنید؛ رازهای خرید بلیط هواپیما با کمترین قیمت

با پروازهای تخفیف‌دار لحظه آخری سفر کنید

زمانی که در حال جستجو برای رزرو پرواز با قیمت مناسب هستید در نظر داشته باشید که گاهی بلیط پروازهایی که زمان زیادی تا شروع آنها باقی نمانده و ظرفیت آنها هنوز تکمیل نشده است با تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌شوند. به این بلیط‌ها لحظه آخری می‌گویند. اما نکته‌ای که همواره باید درباره این دسته از بلیط‌ها به یاد داشته باشید این است که در ایام شلوغ سفر و تعطیلات پرواز لحظه آخری هم می‌تواند با قیمت گران‌تر عرضه شود بنابراین بهتر است این دسته پروازها را برای ایام خلوت سفر رزرو کنید.

انتخاب ایرلاین‌های اقتصادی

شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های گوناگون تعرفه‌های متفاوتی برای پرواز دارند که بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله نوع هواپیما، خدمات پروازی و سابقه‌ای که در اجرای پرواز دارند معین می‌شود؛ بنابراین ایرلاین انتخاب شده از طرف مسافران هم عامل مؤثری در میزان نرخ بلیط محسوب می‌شود. دراین‌بین برخی از شرکت‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند تا با پایین آوردن مخارج پرواز قیمت ارزان‌تری را برای بلیط مشخص کنند. به این دسته شرکت‌ها، ایرلاین‌های اقتصادی می‌گویند. ازاین‌رو یکی از روش‌های رزرو ارزان پرواز سفر با ایرلاین‌های اقتصادی است.

از پروازهای دوطرفه ارزان غافل نشوید

بیشتر افراد در زمان جست‌وجوی بلیط تنها به بلیط‌های یک‌طرفه اکتفا می‌کنند و از جست‌وجوی بلیط رفت و برگشت یا دوطرفه به‌کلی صرف‌نظر می‌کنند. درحالی‌که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بلیط‌های رفت و برگشت در یک مسیر پروازی را با قیمت ارزان‌تری نسبت به بلیط یک‌طرفه عرضه می‌کنند؛ بنابراین اگر برنامه مشخصی برای زمان اتمام سفرتان در نظر دارید بهتر است اول قیمت دو بلیط یک‌طرفه در مسیر موردنظرتان را با قیمت یک بلیط دوطرفه در همان مسیر مقایسه کنید و گزینه ارزان‌تر را انتخاب کنید.

همیشه بهترین پرواز را انتخاب کنید؛ رازهای خرید بلیط هواپیما با کمترین قیمت

پروازهای مقرون‌به‌صرفه در تورهای گردشگری

احتمالاً با شنیدن این موضوع تعجب می‌کنید اما یکی از روش‌های خرید بلیط ارزان هواپیما اقدام کردن به خرید تورهای گردشگری به همان مقصد است. زیرا اغلب شرکت‌ها و مجریان تورهای گردشگری خدمات خود از جمله بلیط پرواز و اقامت هتل را به‌صورت عمده و با قیمت ارزان پیش‌خرید می‌کنند. علاوه‌برآن با نزدیک‌شدن به تاریخ شروع تور و عدم تکمیل ظرفیت‌ها احتمال اعمال تخفیف‌های بیشتر هم وجود دارد.

این موضوع به‌ویژه درباره بلیط هواپیما به مقاصد خارجی صدق می‌کند. به‌طوری که گاه هزینه شرکت در تور هوایی به یک مقصد معین از هزینه بلیط پرواز به آن مقصد مقرون‌به‌صرفه‌تر است و یا دست‌کم با اختلاف قیمتی بسیار اندکی است؛ بنابراین بهتر است گاهی قیمت بلیط پرواز را با تور به همان مقصد مقایسه کنید و درصورتی‌که قیمت تور هوایی مقرون‌به‌صرفه است آن را انتخاب کنید.

کلام آخر

خرید بلیط هواپیما ارزان همان چیزی است که همه مسافران هوایی به دنبال آن هستند. این موضوع هم ترفندها و روش‌های خاص خودش را دارد. در مطلب حاضر برخی از این اصلی‌ترین روش‌ها و راهکارهایی که می‌توان برای خرید بلیط هواپیمای ارزان بکار گرفت را معرفی کردیم. ممکن است موارد گفته شده به‌ظاهر بی‌اهمیت و یا بسیار ساده به نظر برسند اما مطمئن باشید با درنظرگرفتن آنها می‌توانید پروازها را با کمترین قیمت خریداری کرد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha