نامزد انتخابات در تفت: یک ریال از مجلس حقوق نگرفته‌ام/فرزندانم سفر خارجی نرفته‌اند+فیلم

یزد-ایرنا- داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تفت و میبد گفت: بنده از حق‌الزحمه و مزایای مجلس، هیچ بهره‌ای نبرده‌ام و ریالی نگرفته‌ام و تنها از حق الزحمه هیات علمی دانشگاه استفاده می‌کنم.

سید جلیل میرمحمدی میبدی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه هایی بابت دفتر به نمایندگان پرداخت می شود که بنده هم مبالغی را گرفته ام اما همه را در دو دفتر حوزه انتخابیه هزینه کردم و حتی از هزینه شخصی هم در این دفتر هزینه شده است.

وی ادامه داد: در این چهار سال که به عنوان نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افتخار حضور داشته ام بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر در حوزه های انتخابیه تردد داشتم و هر هفته سفر به تهران نیز به آن افزوده شده است.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفت و میبد گفت: برخی افراد در فضای مجازی بد اخلاقی می کنند و عنوان می شود فرزندان من سفر خارج رفته اند یا سهام‌دار فلان شرکت هستند، همه را به خدا واگذار کردم؛ هیچ کدام از خانواده من در هیچ شرکتی سهام‌دار نبوده و نیستند همچنین تنها سفر خارجی که رفته ایم سفر اربعین و خادم مردم بودن به عنوان پزشک در این سفر معنوی بوده است.

میرمحمدی میبدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: زمانی که بنده به عنوان عضو کمیسیون پزشکی مجلس شورای اسلامی افتخار حضور داشتم، سعی شد در زمینه مالیات پزشکان پیگیری لازم انجام شود همچنین پرداختی پزشکانی که با یک دهم تعرفه بخش خصوصی در بخش دولتی خدمت می کنند نیز با ۱۰ ماه تاخیر پرداخت می شد که متاسفانه باعث مهاجرت پزشکان از بخش عمومی به بخش خصوصی می شد و لذا پیگیری در این زمینه نیز انجام شد.

وی افزود: دز زمانی که به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد مسئولیت داشتم، ایجاد مراکز تخصصی درمانی دولتی در کلینیک خاتم الانبیا، افشار و بقایی پور در دستور کار من قرار گرفت و در زمان حاضر روزانه سه هزار نفر از مردم با ویزیت ۱۳ هزار تومانی از خدمات پزشک متخصصی و فوق تخصص در این مراکز بهره مند می شوند.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفت و میبد گفت: افزایش ظرفیت پزشکی نیز باید تعریف شده، درست و علمی باشد و حتما باید جایگاه اشتغال پزشکان ایجاد شود و زیر ساخت های دانشگاهی هم آماده باشد و در صورت فراهم بودن امکانات در آن موقع ضرورت دارد افزایش ظرفیت را داشته باشیم.

میرمحمدی میبدی ادامه داد: خوشبختانه در مدت ۴۳ ماه گذشته بالغ بر ۳۶ پروژه بهداشت و درمان از جمله فاز یک بیمارستان امام صادق (ع) میبد تکمیل و تجهیز و افتتاح شد و تقریبا اندازه ساختمان قبلی امکانات دارد و بخش عفونی و فوق تخصصی درمان سرطان نیز در این بیمارستان راه اندازی شد که بیماران اردکان و میبد را پوشش می‌دهد و دیگر نیاز به حضور در مرکز استان ندارند.

میرمحمدی ادامه داد: آبرسانی به ۲۲۶ روستای شهرستان تفت نیز در حال انجام است و آغاز شده و در سفر دوم ریاست محترم جمهوری بودجه بسیار خوبی تخصیص یافت و با پیگیری استاندار یزد با ابلاغ به قرارگاه امام حسن محتبی (ع) به زودی انحام خواهد شد .

وی افزود: من همه هفته در بین مردم و مساجد حضور داشتم و تقریبا در تمام مساجد حضور فعال دارم و دفاتر حوزه های انتخابیه نیز راه اندازی شد و با مردم به صورت مستقیم در ارتباط هستم اما متاسفانه بخشی از سامانه مدیریتی ما همچنان بدون روحیه جهادی است و فعالیت کاری خوبی ندارد.

میرمحمدی ادامه داد: صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان با پیگیری اینجانب دایر شد و در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان و امسال ۷ هزار میلیارد تومان تخصیص یافت و امروز به هر بیمار سرطانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان در سال بلا عوض کمک می شود و برای ۱۵۱ بیماری نیز این مبلغ مصوب شده است و تنها در یزد بیش از ۳۳ میلیارد تومان در سال جاری پرداخت شده است.

وی افزود: تعداد زیادی از مردم سابقه بیمه نداشتند و لذا مجلس مصوب کرد و در سال گذشته ۶ میلیون نفر از دهک یک تا سه به صورت رایگان و بدون مراجعه زیرپوشش بیمه قرار گرفتند و پیگیری دیگر بود که خدمات پرستاری زیرپوشش بیمه قرار گیرد و در حال پیگیری هستیم.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفت و میبد گفت: برای استخدام ۲۵ هزار نیروی پرستار و پزشک و کادر درمان نیز اقدام و آزمون برگزار شد و در سال جاری نیز ۱۰ هزار نفر دیگر از این قشر جذب خواهند شد تا جبران افرادی که از سیستم جدا شده اند و همچنین کمبودهای این بخش صورت گیرد.

میرمحمدی ادامه داد: اولویت دیگر کاری من با توجه به سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی که دارم، چون در حوزه درمان بسیار مشکل داریم و رها شدگی را شاهد هستیم، اجرای جدی و واقعی نظام ارجاع و پزشک خانواده است.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفت و میبد گفت: یکی دیگر از مشکلات بخش دارو است که متاسفانه با وجود اجرای طرح «دارو یار» چون به موقع تخصیص ارز داده نشد با چالش های جدی روبه رو بودیم و زیان آن به مردم رسید و پیگیری های متعدد را بنده داشتم که دارو از این وضعیت ناپایداری نجات پیدا کند و اگر به عنوان نماینده مردم انتخاب شوم پیگیر خواهم شد تا دارو دچار نوسان و چالش نشود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha