پلیس، حامی کسب و کارهای مجازی در چهارچوب قانون است

تهران- ایرنا- مرکزِ اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور از حمایت پلیس در خصوص کسب و کارهایِ فضای مجازی و خدمات هوشمندِ حمل و نقل خبر داد و انتشار برخی گزارش‌ها در این خصوص را فاقدِ صحت و دقت در بیان مطالب اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از پلیس؛ در بخشی از اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی فراجا که امروز (شنبه) منتشر شد، آمده است: در پی انتشار گزارش کذب در برخی رسانه‌ها با تیتر ممنوعیتِ رانندگی در تاکسیِ آنلاین برای فعالانِ دانشجویی با بررسی به عمل آمده مشخص شد که چنین گزارشی فاقدِ صحتِ میدانی و در نظر گرفتنِ فرآیندهایِ اداریِ چنین فعالیت‌هایی است.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به تبصره ۱ ماده ۱۷ قانون نظام صنفی تمامیِ صنوف مکلف هستند پیش از به‌کارگیری کسانی‌که برای انجام دادن خدمات به منازل و اماکن مراجعه می‌کنند، به اتحادیه مرتبط اعلام و از آن طریق پس از اخذِ استعلامِ فراجا (پلیس نظارت بر اماکن عمومی) اقدام به صدور کارتِ شناساییِ عکس‌دار با درج تخصص مربوطه کرده که این کار به‌جهت تضمینِ امنیتِ شهروندی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در جرایمی مانند کلاهبرداری است.

این مرکز یادآور شد: پلیس تسهیل کننده کسب و کار به ویژه خدمات هوشمند حمل و نقل است و خود دارایِ جامعه‌ با جمعیت بالای جوانِ پلیس است و از جوانان این مرز و بوم در عرصه کار و تلاش حمایت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha