نامزد انتخابات مجلس در دزفول: حل مشکلات صنعت خودرو نیازمند ورود عالمانه مجلس است+ فیلم

دزفول - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با بیان اینکه کشور در بخش خودرو با تضاد مواجه است، گفت: تلاش برای حل مشکلات صنعت خوردو با توجه به دو مولفه واردات خودرو و کمک به تقویت خودروسازان داخلی از جمله موضوع‌هایی است که نیاز به ورود عالمانه مجلس دارد.

به گزارش ایرنا، امیر محمدزاده روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دزفول با تاکید بر لزوم حل و فصل مسایل مرتبط با صنعت خودرو کشور افزود: منع واردات و یا موافقت با واردات خودرو بر اساس سلایق انجام می‌شود و این تصمیم‌ها موجب رشد ناگهانی قیمت خودرو در بازار و تحمیل تورم به اقتصاد جامعه می‌شود.

وی مهار تورم را یکی از مطالبه‌های مهم مردم دانست و ادامه داد: مهار تورم از مسیر رشد تولید و اصلاح الگوی مصرف ممکن است و در این زمینه با توجه به تجربه چندین دهه کار و تدریس در بخش صنعت و علوم مرتبط با تولید راهکارهای خوبی در این زمینه تدوین کرده‌ام.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول تدوین قوانین سخت گیرانه برای مبارزه بی‌امان با فساد را مورد تاکید قرار داد و گفت: بروز فساد یکی از مواردی است که در ناامید کردن مردم تاثیر فراوان دارد و مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه قانون‌گذار باید با تصویب قوانینی، هزینه فساد را به قدری بالا ببرد که کسی جرات حرکت در مسیر فساد و تخلف را نداشته باشد.

حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان از اولویت‌های من است

محمدزاده حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران را از اولویت‌های خود در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی دانست و تاکید کرد: اگرچه ممکن است اکنون بر روی کاغذ قوانینی در حمایت از تولید و صنعت در کشور وجود داشته باشد ولی در میدان و واقعیت، یا این حمایت وجود ندارد و یا اگر هست صنعتگران و تولیدکنندگان با سختی فراوان از آن برخوردار می‌شوند.

وی ساماندهی بانک‌ها در کشور را از دیگر مولفه‌های مهار تورم دانست و افزود: حمایت از تولید و اشتغال حمایت از رونق اقتصادی و حرکت در مسیر مهار تورم است و در این زمینه بانک‌ها باید حامی صنعتگران و تولیدکنندگان باشند.

عملکرد نادرست در صادرات و واردات، تورم زا است

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی صادرات و واردات بدموقع را از عوامل ایجاد تورم و شوک به بازار برشمرد و گفت: قوانین صادراتی و وارداتی کشور نیاز به بازنگری دارد چرا که با وجود قانون، همچنان بازار با صادرات و واردات بدموقع مواجه است.

وی افزود: زمانی که در حال برداشت یک محصول مانند گندم هستیم و باید جلوی واردات این محصول گرفته شود متاسفانه واردات گسترده صورت می‌گیرد و برعکس زمانی که کشور نیاز به یک کالای خاص دارد، آن کالا از دسترسی خارج و صادر می‌شود؛ این موضوع در ایجاد تورم تاثیر دارد.

محمدزاده با بیان اینکه صادرات و واردات باید بر اساس اطلاعات و مشورت نمایندگان مجلس انجام شود، اظهار کرد: قوانین مجلس نباید تورم زا باشد که لازمه این کار اشراف نمایندگان به مسائل حوزه تولید و اقتصاد است.

وی افزود: نماینده مردم در مجلس باید در صادرات و واردات با توجه به ظرفیت حوزه انتخابیه خود نظر دهد تا براساس گزارش‌ها، عرضه و تقاضای محصولات دچار اختلال نشود.

دزفول بیش از هر زمانی نیازمند اتحاد و انسجام است

این نامزد انتخابات از حوزه انتخابیه دزفول، شعار انتخاباتی خود در این دوره را «اتحاد، اشتغال و توسعه همه جانبه» اعلام و بیان کرد: شهرستان دزفول نیازمند اتحاد، انسجام و دوستی در همه بخش‌ها است و در این زمینه نقش نماینده مردم در مجلس در ایجاد و ارتقای این تعامل و ارتباط عمومی با سایر مدیران، کلیدی است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان دزفول بیش از هر زمان دیگر به اتحاد و انسجام نیاز دارد، افزود: اگر هم افزایی در مجموعه شهرستان وجود داشت، با مشکلات کنونی مواجه نبودیم.

محمدزاده با بیان اینکه حل مسایل شهرستان بدون تعارف با اختلاف سلیقه، تبعض و ناعدالتی ممکن نیست، گفت: زیرساخت‌های خدماتی، رفاهی و تفریحی در شهرستان به طور عادلانه توزیع نشده و این موجب شده است تا برخی مناطق از حداقل امکانات محروم و برخی مناطق از امکانات فزاینده برخوردار شوند.

وی اشتغال را مهمترین مساله جوانان شهرستان دزفول دانست و ادامه داد: در شرایطی جوانان دزفول با مشکل بیکاری مواجه هستند که نیروی انسانی شرکت‌های موجود در شهرستان غیربومی است یا به دلیل نبود تراز در تولید با کاهش تعداد نیروی انسانی مواجه‌اند.

دزفول نیازمند توسعه همه جانبه و عادلانه در تمام بخش‌ها است

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول توسعه همه جانبه و عادلانه در همه بخش‌های شهرستان را از جمله برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: زیرساخت‌های درمانی، تفریحی، ورزشی، آموزشی و خدماتی باید به طور عادلانه در همه بخش‌های شهرستان گسترش یابند؛ نمی‌شود بخشی از شهر مملو از این خدمات و زیرساخت‌ها و بخش دیگر محروم از آن باشد.

وی تصریح کرد: برخی مناطق شهرستان از امکانات اولیه حتی جاده مناسب محروم هستند و این موجب شده تا شهروندان برای دسترسی به این خدمات مجبور به مراجعه به شهر دزفول باشند لذا همه خدمات باید در کل شهرستان توزیع شود تا مردم از این خدمات به صورت عادلانه برخودار باشند.

عرض کم، ناایمن بودن پل‌ها و نبود روشنایی کافی از عوامل مرگ و میر در جاده‌های دزفول

محمد زاده گفت: ناایمن بودن جاده‌ها، عرض کم پل‌های ارتباطی جاده‌ای و فقدان روشنایی مناسب در جاده‌ها سه عامل اصلی در وقوع حوادث متعدد جاده‌ای در بخش‌های چهارگانه شهرستان دزفول است که درصورت انتخاب به عنوان نماینده مردم دزفول در مجلس، برای رفع این سه عامل تلاش می‌کنم.

وی نیمه تمام ماندن طرح‌های عمرانی و سازندگی در شهرستان را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: حدود ۲۰ طرح عمرانی با عمر بیش از ۲۵ سال در این شهرستان وجود دارد که تعیین تکلیف این طرح‌ها برای بهره مندی مردم اولویت دارد.

نماینده باید تسهیل کننده همه بخش‌های اقتصادی شهرستان باشد

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، وجود ۹۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در دزفول را از جمله ظرفیت‌ها و فرصت‌های برجسته این شهرستان دانست و گفت: یکی از چالش‌های جدی کشاورزان دزفول تامین آب به دلیل محدودیت منابع آبی است که باید شیوه‌های آبیاری و کشت در دزفول بازتعریف و روش‌های نوین آبیاری در سطح مزارع دزفول ترویج شود.

وی ادامه داد: هر نماینده دارای چهار شأن منطقه‌ای، استانی، ملی و بین المللی است که باید در هر یک از این چهار عرصه حضور عالمانه، فعال و قانون گذارانه داشته باشد.

محمدزاده با بیان اینکه نماینده مردم باید تسهیل کننده همه بخش‌های اقتصادی شهرستان باشد، اظهارکرد: کشاورزی و دامداری ۲ شغل مهم در این شهرستان است که نماینده باید فاصله کنونی میان فعالان این عرصه و اداره جهاد کشاورزی را کاهش، تسهیلات لازم برای توسعه این فعالیت‌ها را فراهم و بازار فروش این محصولات را ایجاد کند.

احداث میدان میوه و تره بار در یکی از بخش‌های دزفول را پیگیری می‌کنم

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درصورت انتخاب به عنوان نماینده مردم دزفول در مجلس به طور قطع برای احداث میدان میوه و تره بار در سطح یکی از بخش‌های دزفول اقدام می‌کنم تا ضمن ایجاد رقابت و ایجاد بازار فروش، زمان صادرات این محصولات کاهش یابد.

وی با اشاره به ضرورت فعال سازی فرودگاه دزفول در صادرات محصولات کشاورزی افزود: فعال سازی ظرفیت‌های صادراتی فرودگاه دزفول نقش کلیدی در ارتقای صادرات در این شهرستان دارد و این موضوع به صورت جدی در دستور کار است.

محمدزاده گفت: با توجه به ظرفیت‌های غنی کشاورزی دزفول، علاوه بر فعال سازی ظرفیت‌های صادراتی، تعریف الگوی کشت، احداث سورتینگ‌ها، سوله، انبار و سردخانه برای ذخیره محصولات و همچنین اصلاح و بهینه سازی قراردادهای کشاورزی از جمله برنامه‌های بنده برای رونق کشاورزی در این شهرستان است.

مستقل هستم و تا آخر در انتخابات می‌مانم

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول تاکید کرد: بنده به صورت مستقل در عرصه انتخابات وارد شده‌ام و تا روز آخر در صحنه حضور خواهم داشت.

وی، مشارکت حداکثری در انتخابات را مهمترین مساله کشور دانست و افزود: حداقل ثمره حضور بنده در عرصه رقابت کمک به افزایش مشارکت در انتخابات است.

محمدزاده با بیان اینکه بنده خود را مقید به اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب می‌دانم، گفت: عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در صحن مجلس، کشور و خدمت به مردم و تحقق شعارهای سالانه رهبری در دستور کار خواهد بود.

برخی نامزدها در حال پُست فروشی هستند

این نامزد انتخابات مجلس بیان کرد: متاسفانه برخی نامزدهای انتخاباتی از خیلی قبل تر از زمان رسمی تبلیغات دست به ریخت و پاش‌های غیر معقولی زده‌اند و پست فروشی می‌کنند که به بنده هم پیشنهاد شده است در ازای گرفتن فلان پُست به نفع فلان نامزد، کنار بروم که چنین چیزی دور از شان نمایندگی مردم است.

وی ادامه داد: برخی نامزدها که از نظر خودشان احساس می‌کنند سهم بیشتری از شهر را طلب دارند، پیشنهاداتی برای کنار رفتن از عرصه انتخابات با وعده برخی پست‌ها به بنده دادند که به آنها می‌گویم کسی که از الان با پُست فروشی و تخلف قصد ورود به مجلس دارد، انقلابی نیست.

هزینه تبلیغات بنده از محل فروش خودرو شخصی و وام قرض الحسنه است

محمدزاده با اشاره به منبع مالی تبلیغات انتخابی خود گفت: هزینه‌های تبلیغاتی بنده از طریق هزینه شخصی، فروش خوردوی شخصی و اخذ وام قرض الحسنه تامین شده است.

وی افزود: متاسفانه برخی نامزدها در مراسم فاتحه خوانی، عروسی و حتی با حضور در بیمارستان‌ها مردم را برای رای دادن تطمیع می‌کنند و این‌ها درشان نماینده‌ای که می‌خواهد به نمایندگی از مردم در مجلس حضور یابد نیست.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر نامزدی می‌خواهد کار خیر انجام دهد، می‌تواند بعد از انتخابات از طریق مراجع قانونی و دینی برای این کمک اقدام کند چرا که الان وقت این هزینه‌ها و پیشنهادات نیست.

به گزارش ایرنا، امید محمدزاده نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دزفول، دارای مدرک مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد مدیریت با گرایش استراتژیک با ۲۶ سال سابقه کاری در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شرکت‌های تابعه سازمان‌ آب و برق خوزستان است.

وی دارای تجربه فعالیت به عنوان مدیر اجرایی در حوزه سد، نیروگاه، راه سازی، کشاورزی و لایروبی، نوسازی تجهیزات راهسازی، پدافند غیرعامل و مهار سیلاب است.

محمدزاده همچنین دارای ۹ سال سابقه تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مختلف است؛ وی هم اکنون مدرس دانشگاه شهید چمران اهواز، مرکز آموزش علم و صنعت آب و برق خوزستان، دانشگاه سما و مرکز آموزش قرارگاه خاتم الانبیا در حال تدریس است.

خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه مرجع و اصلی کشور در راستای مسوولیت‌های خود برای ایجاد شور انتخاباتی، برای نخستین بار امکان بهره گیری از ظرفیت‌های این خبرگزاری برای معرفی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برای همه نامزدها فراهم کرده و در فراخوان‌هایی از همه نامزدها برای حضور در این خبرگزاری و معرفی خود و اعلام برنامه ها دعوت کرده است.

این خبرگزاری به آدرس دزفول، بلوار ۱۵ خرداد، خیابان خبرنگار و شماره تماس ۰۶۱۴۲۴۲۰۰۴۱ تا پایان فرصت قانونی تبلیغات انتخاباتی آماده میزبانی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha