تاکید روسای جمهور فرانسه و آمریکا بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

تهران- ایرنا- دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل مکرون و جو بایدن روسای جمهور فرانسه و آمریکا جمعه در یک تماس تلفنی درباره تحولات خاورمیانه، جنگ در اوکراین و روابط دو جانبه گفت وگو و بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری بی‌اف‌ام تی‌وی، بر اساس این بیانیه، مکرون رئیس در این تماس تلفنی بر مخالفت خود با آغاز عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح و لزوم برقراری آتش‌بس در غزه تصریح کرد.

این بیانیه می‌افزاید: سران دو کشور در این تماس ضرورت تضمین تداوم روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه در راستای تامین نیازهای عظیم ساکنان این منطقه را امری بسیار حیاتی دانستند و بر عزم مشترک خود برای جلوگیری از گسترش جنگ به منطقه به ویژه لبنان تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: مکرون در ادامه درباره نشستی که روز دوشنبه هفته جاری در حمایت از اوکراین با حضور سران و نمایندگان فرانسه ترتیب خواهد داد، با بایدن تبادل نظر کرده و اهداف این نشست را به اطلاع وی رساند.

این بیانیه می‌افزاید: سران دو کشور همچنین در این تماس بر لزوم ادامه حمایت از اوکراین به منظور کمک به این کشور برای شکست دادن روسیه در جنگ توافق کردند.

بر اساس این بیانیه، مکرون و بایدن در پایان این تماس در مورد رویدادهای آینده بین فرانسه و ایالات متحده به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha