سفر هیاتی از کنگره آمریکا به کی‌یف همزمان با دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین

نیویورک – ایرنا-  چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا همزمان با دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین، برای تاکید مجدد بر حمایت واشنگتن از کی‌یف و افزایش فشار بر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای تصویب لایحه کمک خارجی که شامل کمک‌های بیشتر به اوکراین و اسرائیل است، به اوکراین سفر کرد.

به گزارش ایرنا، چهار سناتور دموکرات دیگر از جمله «جک رید» از رود آیلند، «مایکل بنت» از کلرادو، «ریچارد بلومنتال» از کنتیکت و «مگی حسن» از نیوهمپشایر به عنوان بخشی از این هیات کنگره در سالروز دوسالگی جنگ در سفر به اوکراین همراه شومر هستند.

بر اساس بیانیه دفتر چاک شومر، این هیات قرار است با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کند.

این دیدار در حالی انجام می شود که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان همچنان بسته کمک خارجی که کمک های بیشتری را به اوکراین و اسرائیل ارسال می کند، به تصویب نرسانده اند.

لایحه 95.3 میلیارد دلاری کمک های خارجی که هفته گذشته توسط سنا تصویب شد، در حالی در مجلس با مخالفت مواجه شده که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان به اعضای کنفرانس جمهوری خواه مجلس نمایندگان خود گفته است که برای پاسخ به این لایحه عجله نمی کند.

شومر گفت که امیدوار است این دیدار به اوکراین نشان دهد که «آمریکا در کنار آنها ایستاده است»، به ناتو نشان دهد که آمریکا «اروپا را ترک نمی‌کند»، و به وضوح نشان دهد که «آمریکا این متحدان خود ترک را نمی‌کند و از مسئولیت ها و متحدان خود عقب نشینی نمی کند.»

رهبر اکثریت سنای آمریکا افزود: زمانی که به واشنگتن بازگردیم، به جانسون و دیگران در کنگره که مانع حمایت نظامی و اقتصادی می‌شوند خواهیم گفت که دقیقاً چه خطری در اوکراین و برای بقیه اروپا و جهان آزاد وجود دارد.

پیش از این، جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا روز جمعه از تعطیلی دو هفته ای کنگره آمریکا و ناتوانی آن در تصویب بسته حمایتی از اوکراین انتقاد کرد و از مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان و اعضای این مجلس خواست به سر کار بازگشته تا این بسته حمایتی را تصویب کنند.

بایدن گفت: آنها باید به سر کار بازگردند و این کار را انجام دهند زیرا عدم حمایت از اوکراین در این لحظه حیاتی هرگز در تاریخ فراموش نخواهد شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای دهه های آینده تاثیر خواهد داشت.

رئیس جمهور امریکا با تحسین مردم اوکراین گفت: مردم اوکراین در مقابل حمله همه جانبه پوتین همچنان تعظیم نکرده و شکست نخورده اند. دلیل آن، شجاعت و از خود گذشتگی آنها است. اما به یاد داشته باشید این آمریکا بود که ائتلافی از ۵۰ کشور برای حمایت از اوکراین ایجاد کرد. ما متحد شدیم و ناتو را گسترش دادیم. نمی توانیم اکنون عقب نشینی کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha