بختیاری های غرب اصفهان: نظام از خدمت رسانی به مردم غافل نشده است

اصفهان-ایرنا- معتمد اقوامِ بختیاری ساکن در شهرستان فریدونشهرِ اصفهان گفت: جمهوری اسلامی از خدمت رسانی به مردم غافل نشده است در حالی که به مردم روستاها و مناطق کم برخوردار در دوران پهلوی هیچ خدمتی ارائه نمی شد.

گَشتاسبِ مَری، روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با وجود سنگ اندازی ها و دسیسه های پی در پی دشمنان، نظام اسلامی به توسعه امکانات و زیرساخت های مورد نیاز مردم بی اعتنا نبوده و نیست که این مساله برای همه ریش سفیدها و کُهنسالان ملموس است، اگرچه نسل جدید به سختی این واقعیت را می پذیرد.
وی به توسعه امکانات در مناطق دور افتاده کشور اشاره و بیان کرد: در «وِزوه» دورترین روستای فریدونشهر فرایند استقرار فیبرنوری شروع شده همچنین امکانات و زیرساخت ها پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است اما بخاطر صعب العُبور بودن منطقه زمان تکمیل پروژه های گازرسانی به درازا کشیده است که در این باره خواستار اهتمام بیشتر مسوولان هستیم.

مَری افزود: قوم بختیاری در انتخابات مختلف شامل شوراهای شهر و روستا، مجلس و ریاست جمهوری همواره در صف اول بوده و در انتخابات امسال هم به عشق وطن پای صندوق ها حاضر می شویم و رای می دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش دشمن برای دلسرد کردن مردم، بختیاری ها همراه با سایر اقوام فریدونشهر عزم خود را جزم کرده اند که در انتخابات شرکت کنند.

نماینده و معتمد اقوام بختیاری فریدونشهر افزود: شور انتخاباتی در میان اقوام لُر ساکن در شهرستان فریدونشهر مطلوب است، کاندیداها تبلیغات خود را شروع کرده اند و بختیاری ها در کنار سایر مردم در ستادهای انتخابات حضور فعال دارند.

وی افزود: به رغم شایعه پراکنی دشمنان، مردم فریدونشهر همدلانه و با آگاهی در صحنه انتخابات حضور دارند.

گشتاسب مَری گفت: مردم این منطقه علاوه بر دغدغه اینکه چه کسی را به مجلس شورای اسلامی بفرستند اهمیت ویژه ای برای مجلس خبرگانِ رهبری قائل هستند و فرایند شناخت ۱۱ کاندیدای این انتخابات را نیز آغاز کرده اند.

وی گفت: میزان مشارکت مردم این منطقه در انتخابات دوره های قبل بسیار بالا بوده است و امیدواریم امسال نیز این افتخار تکرار شود.

به گزارش ایرنا، نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت فریدونشهر را اقوام بختیاری تشکیل می‌دهند.

بختیاری‌ها، گُرجی‌ها، ترک‌ها، ارمنی‌ها و فارسی زبان‌ها از تیره‌ها و طوائف معروف این ناحیه، سال ها در کنار هم همزیستی مسالمت‌آمیز دارند.

در حوزه انتخابیه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت امسال ۳۲ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند. در استان اصفهان برای تصدی پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری ۱۱ داوطلب در حال رقابت هستند.

میزان مشارکت مردم شهرستان فریدونشهر سال ۱۴۰۰ در انتخابات ریاست جمهوری که بطور همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد ۸۱ درصد بود.

شهرستان سردسیر فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.
منطقه سخت‌گذر و کم‌برخوردار پیشکوه و پشتکوه با جمعیت ۶ هزار نفر در این منطقه واقع است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha