۵ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85396311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: هدف گذاری اصلی افزایش رتبه استان در تولید ناخالص داخلی است 

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: هدف گذاری اصلی ما  در  مجموعه پیگیری ها و اقداماتی که در دستور کار و اجرا داریم، افزایش شاخص تولید ناخالص داخلی استان و ارتقای رتبه زنجان در این زمینه است.

محسن افشارچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موضوع در درجه نخست از طریق افزایش بهره وری در بخش های مختلف و افزایش سرمایه گذاری های جدید در استان دنبال می شود.

وی اظهار کرد: زنجان ۱.۳ درصد جمعیت کشور را دارد، ولی سهم ما از تولید ناخالص داخلی به این اندازه نیست و در این خصوص جا برای کار داریم.
افشارچی خاطرنشان کرد : سعی بر این است که با عدد و رقم در استان پیش برویم و شاخص مبنای ما هم تولید ناخالص داخلی بوده که روند رو به رشدی در استان به خود گرفته است.
وی به فراز و فرود میزان تولید ناخالص داخلی کشور در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: قسمت اعظم این اتفاق ها به دلیل وابستگی اقتصاد کشور به نفت است.
افشارچی با بیان اینکه مسیر تولید ثروت باید در کشور تغییر کند و متنوع شود، گفت: اتکای صرف به نفت نمی تواند ضامن توسعه باشد.
استاندار زنجان گفت: نیمه نخست امسال ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان انجام شد و از این حیث زنجان در رتبه های بالای کشور قرار گرفت.
تولید ناخالص داخلی یا GDP یکی از مهم‌ترین مفاهیم اقتصادی است؛ این مفهوم عمده‌ترین معیار مقایسه اقتصاد کشورها و مناطق مختلف است. این شاخص حاصل جمع ارزش ریالی (یا دلاری) کل کالاها و خدمات نهایی عرضه شده در یک کشور یا منطقه در طول یک بازه‌ی زمانی مشخص است.
بر اساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان
تولید ناخالص داخلی استان در سال ۱۳۹۹ معادل ۶۴ هزار میلیارد تومان (به قیمت جاری) بوده که این میزان ۱.۱۶ درصد از سهم کشور است.
۱۳.۲۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی استان مربوط به بخش کشاورزی، ۴۵.۳۴ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن، انرژی و ساختمان و ۴۱.۰۶ درصد مربوط به بخش خدمات است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha