استاندار: اعتبارات عمرانی شهرداری‌های گلستان در دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد رشد داشت

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: بودجه مصوب و اعتبارات عمرانی شهرداری‌های این استان طی دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر جمعه در جمع مردم گرگان ضمن تشریح بخشی از عملکرد دولت سیزدهم در این استان اظهار کرد: همچنین اعتبارات تملک دارایی استان از ۴۲ هزار میلیارد ریال در ۲ سال پایانی دولت قبل با رشد چهار برابری به ۱۶۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهد اجرای یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت روستایی در گلستان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در دولت سیزدهم مبلغ ۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های استان واریز شده است.

استاندار گلستان گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی و بار استان در دولت سیزدهم ۱۳ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت و ۲۱۹ دستگاه خودروی سبک و سنگین برای این بخش خریداری شد.

زنگانه بهره‌برداری از پروژه خط دوم راه‌آهن سبزدشت - بندر ترکمن به طول ۱۵ کیلومتر و ترمیم مسیر فرسوده بیش از ۱۰۰ ساله آن با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال را از دیگر خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی شاهد پوشش فیبر نوری به منازل و مدارس در تمام شهرستان‌های استان هستیم.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۲۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و ساماندهی شد و ۹۶ آب‌بندان غیرمجاز را هم تخریب کردیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم مجموع ارزش صادرات استان بالغ بر ۵۶۶ میلیون دلار بوده که ۹۶ درصد رشد داشته است.

استاندار گلستان یادآور شد: ترانزیت استان که در انتهای دولت قبل به صفر رسیده بود، اکنون به بیش از ۱۶۰ کامیون از مرز گلستان رسیده است.

زنگانه گفت: کارگروهی در استان با مشارکت دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده و با پیگیری های صورت گرفته در این کارگروه، تاکنون هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال از منابع بانکی که توسط برخی افراد اخذ و بازگردانده نشده بود به چرخه بانکی بازگشته است.

وی بیان کرد: همچنین با تلاش دولت سیزدهم ۱۳۷ بنگاه اقتصادی در استان احیا شد که این اقدام باعث ایجاد یکهزار شغل جدید برای جوانان استان شد.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم در بخش مسکن،‌ ساخت ۴۳ هزار واحد مسکونی را آغاز کرده که بخشی به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگری هم در حال تکمیل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha