۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85396181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معرفی آیت‌الله «غلامرضا مغیسه» نامزد انتخابات مجلس خبرگان در خراسان رضوی+ فیلم

سبزوار- ایرنا- آیت الله «غلامرضا مغیسه» نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و منتخب جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه‌ قم،‌ روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سبزوار، ضمن بیان سوابق خود به تشریح جایگاه مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی پرداخت.

به گزارش ایرنا، آیت الله مغیسه با تبریک سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) در تشریح ویژگی ها و اهمیت مجلس خبرگان گفت: جایگاه خبرگان رهبری بسیار مهم و به بلندای اهمیت خود مساله ولایت فقیه و رهبری در نظام اسلامی است.

این نامزد خبرگان رهبری افزود: همانگونه که مساله رهبری و ولایت فقیه در استحکام نظام بسیار موثر است، جایگاه مجلس خبرگان رهبری هم مبتنی بر آن و بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری طبق اصل ۱۰۷ و ۱۰۸ و اصول دیگر قانون اساسی موضوع مهمی چون انتخاب جانشین رهبری و نظارت بر استمرار اوصاف لازمه رهبری را در رهبر نظام بر عهده دارد.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان رضوی گفت: با توجه به این جایگاه والای خبرگان رهبری، امت انقلابی و هم استانی‌های عزیز که در خراسان رضوی زندگی می‌کنند باید توجه به این موضوع داشته باشند و آن را مورد توجه جدی قرار دهند.

آیت الله مغیسه افزود: خبرگان رهبری علاوه بر وظایف قانونی خود، طبق رهنمودهای رهبر انقلاب باید مطالبات مردم را نیز به مسوولان بالادست کشوری منتقل کنند و پیگیر مطالبات همه مردم باشند.

وی تصریح کرد: بنده در جایگاه امامت جمعه به مطالبات کلی هم استانی‌های عزیز آگاه و از طریق جلسات با ائمه جمعه استان نسبت به مطالبات مردم شهرستان‌های استان مطلع و واقف هستیم.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان رضوی گفت: همه بزرگانی که شرایط رای دارند باید به انتخابات خبرگان رهبری همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی اهمیت بدهند.

آیت الله غلامرضا مغیسه که دیماه سال ۱۳۹۵ به‌ عنوان امام‌جمعه شهر سبزوار منصوب و معرفی شد بیش از سه دهه در قم به تدریس علوم دینی مشغول بوده و طی یک دهه گذشته با تکیه بر کرسی درس خارج فقه و اصول به نشر معارف اسلامی همت گماشته است.

وی در سال ۱۳۳۷ در روستای "مغیسه" از توابع شهرستان "داورزن" کنونی، که آن زمان بخشی در تابعیت شهرستان سبزوار بود، چشم به جهان گشود. وی در سال ۱۳۵۰ با ورود به حوزه علمیه مشغول به تحصیل علوم دینی شد.

آیت الله مغیسه سطوح حوزوی را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات ستوده، سیدابوالفضل موسوی تبریزی و مرجع عالیقدر آیت الله فاضل سپری کرد و رسائل، مکاسب و کفایه را نزد این علمای بزرگ فرا گرفت.

وی همچنین دروس سطح خارج حوزه علمیه را نزد آیات عظام وحید خراسانی و آقا میرزا جواد تبریزی گذراند، تفسیر را در خدمت آیت الله مشکینی، فلسفه و منظومه را نزد استاد دکتر احمد بهشتی و مرحوم آیت الله انصاری شیرازی و اسفار ملاصدرا را در خدمت حضرات آیات حسن زاده آملی و جوادی آملی آموخت.

وی صاحب تالیفاتی است که کتاب ولایت در کتاب و سنت، رجعت از نگاه عقل و دین و مقالاتی شامل رابطه جبرئیل و پیامبر در نقد نظرات دکتر عبدالکریم سروش از آن جمله است.

آیت الله مغیسه به موازات تحصیل در حوزه علمیه، فعالیت خود را در زمینه تدریس را نیز آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد. وی بیش از ۲۰ سال در سطوح عالی خارج قم و در حوزه علمیه سبزوار تدریس فقه و اصول خارج را بر عهده داشته است. همچنین استاد داور پایان نامه های سطوح سه و چهار حوزه های علمیه قم و مشهد است.

آیت الله مغیسه، سابقه قضاوت در دستگاه قضا به مدت ۲ سال و نیز فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در ایام ماههای محرم و رمضان را در کارنامه دارد.

وی همچنین از سال ۵۴ به مدت ۲۰ سال به عنوان روحانی کاروان حج با بعثه مقام معظم رهبری همکاری داشته است که این همکاری در سازمان حج با آموزش و تربیت روحانی تداوم یافته است. همچنین امامت جمعه سبزوار از سال ۹۵ تاکنون برخی از فعالیت های اجرایی وی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی، ۱۱ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha