۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85396065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیبان نماز جمعه بوشهر از ویژگی نماینده اصلح می‌گویند

بوشهر-ایرنا- امامان نماز جمعه در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر در خطبه‎‌های این هفته ویژگی های فرد اصلح برای انتخاب را برای نماگزارن تشریح کردند.

نامزدهای انتخاباتی اخلاق را رعایت کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه خورموج گفت: انتظار می‌رود همه نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج اظهار کرد: روز جمعه آینده ۱۱ اسفند روز آزمون مهم و سرنوشت ساز ملت ایران است.

وی افزود:به تعبیر رهبر عزیزمان انتخابات آبروی نظام اسلامی و یکی از ابزارهای مهمّ قوّتِ کشور است. فرمودند: انتخابات پایه تحوّل در کشور است.

امام جمعه دشتی ادامه داد: دشمنان و یزیدیان زمان از یکسال گذشته سیاست با خناسی راهبردی خود را تردید افکنی و دلسرد کردن مردم و سلب رونق از انتخابات قرار داده اند، و البته عده‌ای در داخل کشور هم سخن و خواست دشمن را تکرار می‌کنند.

وی تاکید کرد: جمعه آینده میدان الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا خواهد بود و ملت ایران با مشت محکم و کوبنده به دهان یاوه گوی دشمنان می‌کوبند. علاوه بر حضور باشکوه رکن دوم انتخابات انتخاب اصلح و صحیح است که وظیفه هر ایرانی مسلمان است.

زاهددوست تصریح کرد: باید حجت شرعی داشته باشیم که به فلانی رأی بدهیم و مواظب باشیم خیانت در امانت نشود. به شاخص‌هایی که رهبر عزیزمان برای فرد اصلح بیان فرموده اند مراجعه کنیم.

وی گفت: ویژگی‌های نظیر مؤمن، با تقوا و متوکل به خدا بودن، پایبندی به مبانی اسلام و انقلاب، قوی و کارآمد بودن، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و آشنا به نیازها و مشکلات، بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه بودن، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی، صادق و رو راست بودن، امانت‌دار، پاکدامن و به دور از فساد بودن، ساده زیست و دوری از اشرافی‌گری از شاخص‌هایی است که رهبر عزیزمان برای فرد اصلح برشمردند.

وی افزود: یک‌بار دیگر کاندیداهای انتخابات و طرفداران آنها را به رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب یکدیگر دعوت می‌کنم.

زاهددوست با بیان اینکه با پدیده شوم خرید و فروش احتمالی رأی مقابله شود افزود: تغییر نظرات مردم با توسل به خرید آرا توهین به کرامت انسانی مردم است و باید نهادهای نظارتی از آن پیشگیری کنند. انتظار این است که نهادهای نظارتی بر تبلیغات نامزدهای انتخابات نظارت کامل کنند و با تخلفات و جرایم تبلیغاتی قاطعانه برخورد کنند.

امام جمعه خورموج در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: بدون شک امنیت امروز ما مدیون مجاهدت‌های نیروهای امنیتی است و هماهنگی نیروهای اطلاعاتی وزارت و سپاه پاسداران مایه آرامش مردم و دلهره دشمنان و بدخواهان است.

زاهددوست افزود: موفقیت اخیر در شناسایی یکی از محکومان بزرگ اقتصادی ارزی و بازگرداندن آن به کشور در واقع یکی از ده‌ها موفقیت وزارت اطلاعات در ماه‌های اخیر بود.

حضور گسترده مردم در انتخابات، مایه عزّت و اقتدار ملی

امام جمعه برازجان با اشاره به انتخابات پیش رو و تشکیل مجلس تراز انقلاب اسلامی گفت: از تأثیرات غیرقابل انکار مشارکت حداکثری در انتخابات می‌توان بر تأمین امنیت ملی نام برد که نقش مردم در این راستا بی‌بدیل و بی‌همتا است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با تبریک نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: رأی مردم از جنبه‌های مختلف داخلی و خارجی دارای ارزش است و هر قدر مشارکت سیاسی و حضور مردم پررنگ‌تر باشد، جمهوریّت و اسلامیّت نظام تقویت می‌شود و به تأمین امنیت داخلی این مرز و بوم کمک می‌کند.

وی بیان کرد: مشارکت حداکثری می‌تواند شاخصی برای بالا رفتن امنیت بین المللی ایران اسلامی باشد و قدرت چانه‌زنی‌های سیاسی را بالا ببرد.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه رأی بالای مردم در انتخابات، برای دشمنان پیام انسجام و همراهی ملی را ارسال می‌کند، گفت: خلق حماسه ملّی در انتخابات، نشان‌دهنده حساسیت ملّت نسبت به سرنوشت خود و کشورشان است و به طور کلی، مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم در انتخابات، مایه عزّت و اقتدار ملی بوده و از شاخصه‌های رشد ملّی محسوب می‌شود.

مصلح با اشاره به مشکل آرامستان شهر برازجان گفت: به گفته متولیان آرامگاه شهر برازجان ظرفیت این آرامگاه تکمیل است و دیگر زمین خالی برای دفن اموات ندارد لذا مسؤولان شهر اعم از فرمانداری، شورا و شهرداری باید برای دفن اموات شهروندان تدبیر و چاره اندیشی کنند.

وی افزود: چه در مکانی که قبلاً تعیین و برای آماده سازی آن چند میلیارد هزینه شده است و چه در جایی که مقتضی و مورد اتفاق مدیران شهرستان باشد، در هر صورت شهر بزرگ برازجان به یک آرامستان بزرگ و در دسترس نیاز ضروری دارد که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

مشارکت قوی از ملزومات انتخابات عزتمندانه است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: مشارکت قوی، رقابت سالم، سلامت و امنیت واقعی چهار مولفه اصلی انتخابات است که چنانچه این موارد در کنار هم قرار گیرد انتخابات عزتمندانه محقق می‌شود.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: مردم فهیم و ولایت‌مدار ایران اسلامی خود اهمیت انتخابات و این حماسه بزرگ را بخوبی می دانند.

وی یان کرد: همه می‌دانند که چنانچه انتخابات خوب نبود دشمن این قدر برای حضور پیدا نکردن مردم تبلیغ نمی‌کرد و اکنون باید برخلاف گفته و خواسته دشمن پای صندوق رای برویم.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از ابزارهای قدرت کشور انتخابات است و برای حضور داوطلبان عبور کرده از دستگاه‌های ذیربط و بویژه شورای نگهبان باید قدردان آنان باشیم.

هاشمی ادامه داد: افراد حضور پیدا کرده در صحنه انتخابات همه صالح هستند ولی باید اصلح ترین آنان انتخاب شود.

وی اظهار کرد: نماینده اصلح در تراز انتقلاب اسلامی باید قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل و برخوددار از روحیه جهادی و خستگی ناپذیری باشد.

هاشمی اضافه کرد: بصیر بودن در جهت عدالت طلبی و مبارزه با فساد، مقید به آرمان‌های امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب باشد و علیه نظام سخنی به زبان جاری نکند.

وی گفت: برای یک داوطلب اصلح دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، داشتن روحیه اقتصاد مقاومتی و نداشتن نگاه به بیرون از کشور برای حل مشکلات باید مورد توجه جدی باشد.

هاشمی اظهار کرد: داوطلبان در ایام انتخابات نیز باید استفاده از شیوه های تبلیغاتی صحیح و خودداری از اسراف را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حضور در همه صحنه‌های انقلاب پای بند و عمل کنیم

حضور در همه صحنه‌های انقلاب از جمله پای صندوق‌های رای از وصایای شهدا است که باید به آن پای بند و عمل کنیم

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: حضور حداکثری پای صندوق های رای ، امنیت ملی و اقتدار کشور را بالا خواهد برد.

وی گفت: در میان همه کشورهای دنیا، هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران، آزادتر و دموکراسی تر وجود ندارد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون ۳۰ انتخابات برگزار شده است و مردم همیشه در صحنه ایران در یازدهم اسفند به رغم تلاش و سعی وافر دشمنان، باز هم حماسه جاودانی رقم خواهیم زد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: مردم در عین حالی که گله‌مند و  با فشارهای اقتصادی و گرانی مواجه هستند، هیچوقت با صندوق رای، قهر نخواهندکرد.

وی افزود: اگر حضورمان در پای صندوق‌های گسترده باشد، دشمن به طمع نخواهد افتاد و جرات نزدیک شدن به میهن را نخواهد کرد.

رکنی حسینی با اشاره به اینکه بعد از حضور پرشور مردم در انتخابات، انتخاب اصلح را باید مدنظر قرار دهیم، گفت: مردم باید با کسی که توانایی  حل مشکلات را دارند بر اساس معیارها و ملاک ها انتخاب کنند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: کسانی که وارد میدان انتخابات می شوند از اهانت به دیگران، بداخلاقی و سیاه نمایی پرهیز کنند.

وی با گرامیداشت نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام، گفت: سربازان امام زمان (عج) سربازان بی نام و نشان امنیت هستند.

رکنی حسینی افزود: مهم‌ترین ویژگی سربازان امام زمان (عج) اخلاص ، فداکاری و ولایتمداری و اعتقاد مجموعه به آموزه های دینی انسانی مبتنی بر حس خداجویی است

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبری، یکی از امتیازات دستگاه اطلاعاتی ایران بومی بودن و الگونگرفتن از هیچ مجموعه سازمان اطلاعات جهانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha