پایان هفته هفدهم کورس گنبدکاووس بامعرفی اسب‌های برتر+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس عصر جمعه با رقابت ۷۶ اسب از سه نژاد «ترکمن، تروبرد و دوخون» در هشت کورس شامل سه دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری، یک دور هزار و ۶۰۰ متری و یک دور هزار و ۷۰۰ متری به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات، ۱۰ راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته ۲ و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «باراد باغ سبز» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های «آل‌تای محسن» و «کیانا کلاته» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد maiden در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت هفت اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «تاور تاپ» اول شد و اسب‌های «روبینا یوکابد» و «بل تایم» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «افراسیاب» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «مستر یونایتد» و «آد الان» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز سوم و پایانی هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب «پرنسس لیدی» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «میس لایتینگ» و «سانلی» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم شدند.

در دور پنجم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «ایکس لارچ» اول شد و اسب‌های «ریو لیدر» و «قاضی» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کاندیشن استیکس بود که با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «ریو کنزی» اول شد و اسب‌های «ریو کاپری» و «دینامیت» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ در دسته سه بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «مون رایدر» اول شد و اسب‌های «من راکت» و «آل بندر» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور هشتم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از چهار سال نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۲ بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «فوکوس تایم» اول شد و اسب‌های «سار سارا» و «جوکوویچ» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز سوم و پایانی هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس در پایان ۱۶ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس تا پایان امسال و قبل از ماه مبارک رمضان روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha