اختصاص ۱۳۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای ۳۱۰ پروژه توسط سازمان بنادر

تهران- ایرنا- عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اختصاص ۱۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان بنادر برای اجرای ۳۱۰ پروژه خبر داد و گفت: ۷۳ پروژه به ارزش بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری یا افتتاح شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، علی فتحی در گردهمایی معاونان فنی و مهندسی بنادر کشور اظهار داشت: از تلاش‌های همکاران فنی و مهندسی بنادر در سالی که گذشت تشکر می‌کنیم و باید بدانیم که امسال اکثر هدفگذاری‌های صورت پذیرفته در قالب برنامه عملیاتی به ثمر نشست.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۳۱۰ پروژه اختصاص یافت که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال افزایش داشت و خوشبختانه ۷۳ پروژه به ارزش بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری یا افتتاح شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ارتقای ظرفیت بنادر، ایفای مسئولیت اجتماعی در توسعه مناطق کم‌برخوردار و احیای روحیه امید و نشاط در بین مردم مناطق ساحلی را ‌مهمترین دستاورد اتمام این پروژه‌ها دانست و بیان کرد: احیای خلیج گرگان و توسعه زیرساخت‌های بندری جزیره ابوموسی از مهمترین پروژه‌های افتتاح شده تاکنون است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، کاهش متوسط تغییرات پروژه‌های عمرانی، تدوین فهرست بهای کارهای دریایی با قیمت، تدوین چند نمونه ضابطه تخصصی، تلاش شبانه روزی برای تمهید مقدمات خرید تجهیزات استراتژیک بندری و دریایی و کسب مقام برتر دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در موضوع مهندسی ارزش را از اهم دستاوردهای معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی در سال جاری دانست و بر استمرار این موفقیت‌ها در سال آینده تاکید کرد.

وی ادامه داد: توجه ویژه به توسعه فرهنگ و استقرار نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی، اعمال مدیریت موثر در حوزه‌های زمان، هزینه و کیفیت، ارتقاء نیروهای انسانی با برقراری نظام‌های آموزش‌های تخصصی با کیفیت، تقویت مشارکت استانی در خصوص مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و ایجاد پایگاه ملی داده‌های دریا از مهمترین برنامه‌های سال آتی معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی است.

نشست یک روزه معاونان فنی و مهندسی بنادر کشور به منظور بررسی اهداف و دستاوردهای سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی برای سال آتی با حضور معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی، مدیران کل، مجریان طرح های توسعه‌ای، معاونان فنی و مهندسی بنادر و روسای ادارات ستادی بنادر کشور، برگزار شد و با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha