استاندار: ۱۱ تالاب آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شده است + فیلم

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات بسیار خوب تمهید شده برای احیای تالاب ها در استان گفت: در سال گذشته و امسال ۱۱ تالاب که برخی از آنها تا ۲۰ سال خشک شده بود، احیا شده است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در حاشیه رهاسازی آب از سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در ۲ سال گذشته با حمایت سازمان محیط زیست، در بحث احیای تالاب ها اقدامات خوبی شده و حقابه تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: با توجه به احیای تالاب ها، تحول زیست محیطی بسیار خوبی در آذربایجان غربی و پارک ملی دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی ها، رهاسازی را شروع کرده ایم که این امر امروز در سد مهاباد و بوکان آغاز شد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به تهیه برنامه ای برای رهاسازی آب از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان به سمت دریاچه ادامه داد: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

معتمدیان گفت: امسال بارندگی خوبی هم داشتیم و تا امروز ۲۴۳ میلی متر بارش ثبت شده که ۲۶ درصد افزایش نسبت به بلندمدت و ۴۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته دارد.

وی افزود: برف خوبی هم در ارتفاعات و سرشاخه های تامین کننده رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه داشتیم که امیدوارکننده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha