گام رو به جلوی نظامیان روس در جبهه دونتسک با تصرف «پوبدا»

مسکو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای مسلح این کشور با تصرف شهرک پوبدا، وضعیت خود را در خط مقدم جنگ اوکراین در منطقه دونتسک را بهبود بخشید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اسپوتنیک، تلفات ارتش اوکراین در جبهه دونتسک طی شبانه روز اخیر به بیش از ۴۱۰ نفر سرباز و یک دستگاه تانک رسید.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور، ۹ حمله و ضد حمله یگان های ارتش اوکراین در جبهه آودیوکا را دفع کردند و اوکراین، ۱۴۵ نیروی خود را در این عملیات از دست داد.
نیروهای مسلح روسیه سه حمله را در منطقه رابوتینو خنثی کرده و تلفات ارتش اوکراین در جبهه خرسون به ۵۰ پرسنل نظامی و ۲ تانک در طول یک روز رسید.
در این گزارش به تلفات نیروهای مسلح روسیه اشاره ای نشده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش روسیه بر شهر آودیوکا تسلط کامل پیدا کرده است؛ این شهر، یک دژ مستحکم عظیم برای نیروهای اوکراین محسوب می‌شد.
در این بیانیه آمده است: آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم جنگ از منطقه دونتسک را فراهم کرد و به این ترتیب این منطقه تا حد زیادی از حملات نیروهای اوکراینی ایمن شده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.
آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha