کرمان در هفته آینده شاهد ناپایداری جوی و وزش تندباد لحظه‌ای است

ایرنا- کرمان- اداره کل هواشناسی کرمان برای اواخر شنبه هفته آینده نسبت به فعال شدن سامانه بارشی و ناپایداری های جوی هشدار زرد صادر کرد که به صورت افزایش ابر، بارش باران و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و وزش تندباد لحظه‌ای در سطح استان نمود پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، در اطلاعیه هواشناسی طی روز پنجشنبه آمده است: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در برخی از مناطق دور از انتظار نیست و بارش باران نیز گاهی همراه با رعد و برق است.

همچنین طبق اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی به لحاظ دمایی نیز روز یکشنبه کاهش محسوس دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی در کرمان نوع مخاطره بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، وزش باد و کاهش محسوس دما است و در مناطق جنوبی نیز احتمال تگرگ وجود دارد.

طبق این هشدار همه مناطق استان کرمان، ارزوییه،انار،بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک ، صفاییه، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان و نَرماشیر را شامل می شود.

در این هشدار آمده است که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد گاهی همراه با گرد و خاک در مناطق شرقی، کاهش محسوس دما و احتمال یخ زدگی سطح جاده ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و گردنه ها و احتمال خسارت به سازه های موقت از اثرهای مخاطره است.

این هشدار بر عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها ، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل ها ، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر،‌ آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی تاکید کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha