نامزد نمایندگی مجلس از گرگان: جای متخصصان در مجلس شورای اسلامی خالی است

گرگان- ایرنا- «محمدمهدی اسلامی» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا با کد انتخاباتی ۴۱۳ معتقد است که جای متخصصان و نخبگان در مجلس شورای اسلامی خالی است.

به گزارش ایرنا، این داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۶۰ در روستای مرزنکلاته گرگان زاده شد و دارای مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی در رشته تربیت بدنی، فوق لیسانس رشته مدیریت ورزشی از دانشگاه علوم تحقیقات تهران و دکترای مدیریت ورزشی از دانشگاه آزاد اسلامی مازندران است.

ایرنا: در خصوص کارکردها و اهمیت مجلس شورای اسلامی بفرمایید؟

اسلامی: همان طور که امام راحل فرمودند مجلس در راس امور است و در همه حوزه‌ها می‌تواند نقش‌آفرین است. از آنجا که تخصص من مدیریت رشته‌های ورزشی است اعتقاد دارم مجلس شورای اسلامی می‌تواند راهکارهای بسیار خوبی را برای ارتقای ورزش کشور ایجاد کند و ارتباطات بسیار خوبی را به وجود آورد.

برخی از موانع از گذشته پیش پای ورزش کشور ایجاد شده که شناسایی و رفع آن مغفول مانده است.

مجلس شورای اسلامی در دوره‌های گذشته به حوزه ورزش توجه چندانی نداشته و می‌توانم در کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش نقش به سزایی داشته باشم و در این حوزه برنامه‌های جامعی را طراحی و تدوین کردم.

ایرنا: علاوه‌بر حوزه ورزش برای سایر حوزه‌ها هم برنامه‌ای دارید؟

اسلامی: گرچه متخصص علوم ورزشی هستم اما در حوزه‌های مختلف کار اجرایی انجام دادم و با بخش‌های دیگر از جمله کشاورزی، صنعت، راه و شهرسازی، گردشگری و سیاست داخلی و خارجی بیگانه نیستم و معتقدم با مشورت و خرد جمعی متخصصان می‌توانم در سطح ملی برنامه داشته باشم.

۲۵ سال در گلستان کار کردم. آسیب‌ها، تهدیدها و فرصت‌های استان را می‌شناسم و برای خروج گلستان از این وضعیت برنامه دارم.

ایرنا: چرا تصمیم گرفتید وارد عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی شوید؟

اسلامی: یکی از دلایل حضورم در عرصه انتخابات، جای خالی متخصصان واقعی در مجلس شورای اسلامی است. اکثر مسائلی که در مجلس شورای اسلامی اتفاق می‌افتد جناحی، گروهی و غیرتخصصی است و از آنجا که در حوزه فرهنگ و ورزش و جوانان تخصص دارم، از قشر جوان و جوان‌باور هستم در این عرصه وارد شدم.

متاسفانه در دوره‌های گذشته افرادی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند که حتی از توان جسمانی و اجرایی لازم برخوردار نبودند، کسی که ۶۵ سال سن دارد چطور می‌تواند راهی خانه ملت شوند و در میدان حاضر شود.

از جمله مدیرانی هستم که به فرمایش شهید قندهاری (نماینده فقید مجلس گرگان) از بامداد تا بامداد برای مردم تلاش خواهم کرد. روحیه جهادی، کارگشایی، مشورت‌پذیری و هم افزایی با همه جریانات سیاسی همیشه در دستور کار من قرار دارد، اصلاح‌طلب هستم اما از تعامل میان احزاب و جناح‌های سیاسی مختلف حمایت می‌کنم. یکی از آسیب‌های گلستان، دعواهای سیاسی است و با حضور در مجلس شورای اسلامی بین احزاب و نگاه‌های مختلف سیاسی تعامل ایجاد خواهم کرد تا محرومیتی که بر چهره استان ما چنبره زده برطرف شود.

یک نامزد انتخابات: جای متخصصان در مجلس شورای اسلامی خالی است

ایرنا: مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های گلستان چیست؟

اسلامی: با وجود آن که گلستان استان کشاورزی است ولی کشاورزی و مدیریت بر کشاورزان ما، علمی نیست و کشاورزان از مرحله داشت تا برداشت متضرر می‌شوند.

یکی از برنامه‌های اصلی من در صورت راه پیدا کردن به مجلس شورای اسلامی، اصلاح امور مدیریت کشاورزی استان است و برنامه‌های بسیار خوبی توسط تیم متخصصان کشاورزی بنده طراحی و تدوین شده است.

از طرفی آمایش سرزمینی را در گلستان پیگیری خواهم کرد تا کشاورزی در استان علمی شود و بتواند اقتصاد گلستان را پویا کند.

موانع و مشکلات پیش‌روی کشاورزی گلستان از جمله کم‌آبی شناسایی شده و حل آن دور از ذهن نیست و من پای متخصصان ایرانی و غیرایرانی مقیم خارج از کشور و فعال در عرصه بین‌الملل را به استان گلستان باز می‌کنم.

تاکنون هیچ شخصی در استان گلستان به ورزش به عنوان یک منبع اقتصادی و درآمدزا توجه نکرده که من به این موضوع توجه جدی خواهم داشت و شعارم «هر خانه یک قهرمان جهان» است چرا که گلستان از استعداد ذاتی و ژنتیکی در حوزه ورزش برخوردار است.

توسعه گردشگری در استان یکی دیگر از برنامه‌ها است. گلستان با بهترین اقلیم، نزدیکی به پایتخت و مشهد مقدس، برخورداری از جنگل‌های هیرکانی و دیگر مواهب طبیعی در حوزه گردشگری رشد چندانی نداشته و اقدامات نمایندگان مجلس دردوره‌های گذشته تنها در حد حرف باقی مانده است.

در گلستان هیچ برنامه‌ای برای گردشگری بیابان تعریف نشده در حالی که امروز دنیا به گردشگری بیابانی، جنگل‌ها و بوم گردی‌ها توجه ویژه دارد.

ایرنا: به نظر شما نمایندگان مجلس گلستان در حوزه ورزش باید چه اقدامی انجام می‌دادند که مغفول مانده است؟

اسلامی: ورزش زمانی می تواند پویا شود که در مرحله اول به عنوان یک خاستگاه عمومی، اقتصاد پویا و یک صنعت روزآمد و درآمدزا به آن توجه شود اما در سنوات گذشته به ورزش به عنوان یک جایگاه مصرفی نگاه کردند که اگر به ورزش به عنوان یک صنعت درآمدزا نگاه کنیم اتفاقات خوبی می‌افتد.

معتقدم مجلس شورای اسلامی باید مالیات بر تمامی فعالیت‌های ورزشی و همچنین بنگاه‌های اقتصادی فعال در حوزه ورزشی را حذف کند. از طرفی نگاه به قهرمانان ملی و هیات‌های ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد با وجود آنکه ورزش کشور و استان را هیات های ورزشی می‌چرخانند اما توجهی به آنها نمی‌شود که بنده برای این قشر برنامه دارم.

هیات‌های ورزشی در گلستان از حداقل امکانات سخت‌افزاری محروم هستند و می‌توان گفت گلستان بی‌توجه‌ترین استان به هیات‌های ورزشی است که در صورت نماینده شدن، این مشکل را حل خواهم کرد.

ایرنا: در پایان اگر نکته‌ای دارید بفرمایید؟

اسلامی: به عنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا در کار مدیران اجرایی برای انتصابات دخالت نخواهم کرد اما راهنمایی و مشورت خواهم کرد ولی در مجلس شورای اسلامی به وزیر کارآمد رای می‌دهم و در صورت انتصاب استاندار ناکارآمد، مقابل وزیر خواهم ایستاد.

یکی از مشکلات و معضلات استان گلستان، انتصاب مدیران ناکارآمد و نابه جا بوده که به اشتباه در مهم‌ترین مسوولیت‌های اجرایی قرار گرفتند.

مردم بدانند با سکوت و نشستن در خانه و قهر با صندوق رای، مشکلات موجود حل نمی‌شود. معاندین ظالم و مستکبر خارجی و جاهلان داخلی برای حضور کمرنگ مردم پای صندوق رای تلاش می‌کنند. از شما می‌خواهم همچون همیشه در انتخابات حضور پرشور داشته باشید و ناامید نشوید چراکه حتی یک کرسی مجلس می‌تواند در جهان نقش‌آفرین باشد.

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد پنج‌شنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha