۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85395353
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس دوازدهم باید به ثبات اقتصادی و تقویت پول ملی بیاندیشد

قزوین - ایرنا - بهمن طاهرخانی متولد سال ۴۰ و کاندیدای حوزه انتخابیه شهرستان تاکستان با کد انتخاباتی ۴۹ در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معتقد است که مجلس آینده بایستی با وضع قوانین مناسب درصدد افزایش ثبات اقتصادی و همچنین تقویت پول ملی باشد.

به گزارش ایرنا، بهمن طاهرخانی با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل، فعالیت ابتدای کار خود را با تدریس در مدارس آموزش و پرورش از سال ۶۳ آغاز کرد.

وی که نماینده دوره دهم مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز بوده، سمت های مختلفی از جمله رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین، رییس دادگاه های اصل ۴۹ قزوین و زنجان، معاون قضایی دادگستری کل استان البرز، رابط حقوق بشر قوه قضاییه استان البرز، رییس شعبه ۱۴ دادگاه عمومی قزوین، سرپرست حوزه قضایی رودبار الموت، رییس دادگستری شهرستان های بویین زهرا و تاکستان و همچنین قائم مقام رییس کل دادگستری استان را در پرونده خود دارد.

طاهرخانی که کاندیدای راهیابی به دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی نیز هست با اشاره به وضعیت کنونی کشور، اظهار کرد: با توجه به تضارب افکار که در مورد مباحث ملی و حتی منطقه ای و جهانی وجود دارد، فکر می کنم در ریل گذاری سیاست های اقتصادی، پولی و حتی مراوداتی که با مجموعه جهانی تاکنون داشته ایم، دچار نواقص و ضعف هایی هستیم.

وی ادامه داد: به عقیده من با تجربه و ثمره آن چیزی که از گذشته داشته ایم، متاسفانه نتوانسته ایم یک ثبات اقتصادی جدی را در کشور ایجاد کنیم تا مردم از یک امنیت مالی و اقتصادی طبیعی برخوردار باشند، به همین جهت من فکر می کنم سازه های اقتصادی کشور را طوری باید طراحی کرد که ارزش پول ملی ما که به شدت لحظه ای و خیلی سریع شاهد افول آن هستیم، حفظ شود.

وی با تاکید بر نقش قانون گذاری نمایندگان در مجلس، افزود: باید بتوانیم قوانینی را در مجلس تصویب کنیم که هم نوع اقتصاد و هم چرخش آن ارزش زا باشد و هم اینکه ارزش پول ملی نیز بالا برود، در عین حال در مباحث گسترده اقتصادی نیز ثباتی را ایجاد کنیم تا مردم همه روزه با دغدغه های اقتصادی و معیشتی درگیر نباشند.

به گفته این کاندیدای مجلس شورای اسلامی، نبایستی براساس رویاپردازی ها صحبت کنیم و دلخوش باشیم که مردم از وضعیت کنونی راضی هستند در حالی که اینچنین نیست.

وی با تاکید بر اینکه نباید این شائبه ایجاد شود که مردم با اصل مباحث اصلی نظام مشکل دارند، تصریح کرد: حقیقت این است که ناتوانی مردم در معیشت و اداره زندگی شان و همچنین پرداختن به مسایلی از جمله بیکاری و ازدواج بیانگر آن است که ما نتوانسته ایم امنیت لازم در این زمینه ها را برای مردم در کشور ایجاد کنیم تا مردم به عملکرد، ریل گذاری سیاسی و اقتصادی ما اعتماد پیدا کنند و از ما راضی باشند.

طاهرخانی درباره انگیزه ورود خود به خانه ملت، خاطرنشان کرد: من فکر می کنم اگر با این انگیزه به مجلس راه پیدا کنم، تلاشم را در سطح کلان کشور برای بحث های ملی و منطقه ای و رفع برخی موانع موجود به کار خواهم بست.

وی با اشاره به اینکه بایستی به دنبال آن باشیم که سازوکارهای صحیحی ایجاد کنیم تا اقتصاد کشور به نقطه اول و شکوفایی خود بازگردد، افزود: اقتصاد نباید یک اقتصاد بیمار باشد، باید سالم باشد و انحصار ثروت ایجاد نکند و در سایه انحصار، افراد خاص و مشخص نتوانند برای کشور تصمیمی بگیرند که باعث شود عده ای نگذارند اقتصاد کشور یک اقتصاد عامه باشد که همه مردم از آن بهره مند شوند.

طاهرخانی با اشاره به برخی از موضوعات اقتصادی شهرستان، اظهار کرد: پایه اقتصادی این شهرستان براساس تولید انگور بنا نهاده شده که البته در کنار آن باغداری، گندم کاری و سایر امورات کشاورزی هم پایه اقتصادی تاکستان را شکل می دهد اما منطقه به لحاظ آبی در مضیقه است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر بنده بتوانم به مجلس راه پیدا کنم، تلاشم این خواهد بود که حتما کشاورزی صنعتی را با تکنولوژی روز در شهرستان پیاده کنم، چرا که مردم شاید این قوت و قدرت را نداشته باشند که چنین امکاناتی را فراهم کنند، اما بنده باید تلاش کرد که از منابع ملی، امکانات و وجوهی که می گیریم را به امور کشاورزی شهرستان تزریق کنیم تا مردم با کمک این بودجه ها بتوانند باغات خود را طوری طراحی کنند که با آب کمتر و تکنولوژی جدید، بهره وری بالاتری را برای آنها به همراه داشته باشد.

طاهرخانی به عنوان نماینده مردم تاکستان در دهمین مجلس شورای اسلامی از اقدامات خود در آن دوران چنین یاد کرد: در مجلس دهم توانستیم دولت را مجاب کنیم که پول خوبی در اختیار کشاورزان منطقه قرار دهد، یعنی در قبال اعمال شیوه آبیاری های نوین در مزارع و باغات که به ازای هر هکتار براساس برآوردها کارشناسی که ۱۲۰ میلیون ریال هزینه به همراه داشت، ۱۰۰ میلیون ریال آن از سوی دولت به صورت بلاعوض به کشاورزان تخصیص پیدا کرد.

وی به نقش پررنگ صنعت در کنار بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت و تصریح کرد: تاکستان دارای سه شهر صنعتی مهم می باشد که شهر صنعتی خرمدشت به عنوان یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور به حساب می آید و در کنار آن نیز شهرصنعتی حیدریه در بخش ضیاآباد که در منطقه بسیار استراتژیک قرار گرفته و حتی محل استقرار منطقه آزاد اقتصادی هم که در دوره بنده مورد تصویب مجلس قرار گرفت، در همین منطقه واقع شده و شهر صنعتی تاکستان و اسفرورین نیز ظرفیت و زیربناهای خوبی دارند که اگر در این زمینه شهرستان را تقویت کنیم،می توان گفت آینده خوبی برای مردم رقم خواهد خورد.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می شود.

استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صاحب ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز صاحب چهار کرسی نمایندگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha