بررسی تحولات غزه در دیدار وزرای خارجه ترکیه و آمریکا

تهران- ایرنا- هاکان فیدان و آنتونی بلینکن وزرای خارجه ترکیه و آمریکا در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در برزیل با یکدیگر دیدار و درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات غزه گفت وگو کردند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام کردند فیدان و بلینکن در این دیدار درباره اقداماتی که می‌تواند برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه را تضمین کند، به تبادل نظر پرداختند.

در جریان این دیدار وزرای خارجه ترکیه و آمریکا همچنین در مورد جنگ اوکراین، روند گسترش ناتو، مذاکرات صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دیگر مسائل منطقه‌ای به گفت وگو و رایزنی با یکدیگر پرداختند.

به گفته این منابع دیپلماتیک، هاکان و بلینکن در این دیدار دو جانبه همچنین در مورد برنامه دیدارهای مقامات بلندپایه دو کشور که قرار است در دوره آینده انجام شود، گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در بحبوحه بحران دیپلماتیک بین برزیل و رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه، با رئیس‌جمهور برزیل دیدار و گفت وگو کرد.

آنتونی بلینکن که سه‌شنبه شب وارد پایتخت برزیل شده‌ بود، حدود ۴۵ دقیقه با «لولا داسیلوا» در کاخ ریاست جمهوری برازیلیا دیدار کرد.

بر پایه این گزارش، طرفین در این دیدار در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صحبت کرده‌اند.

رئیس‌جمهور برزیل هنگام این ملاقات در اظهارات کوتاهی مقابل خبرنگاران، خاطرنشان کرد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان/آذر) پیش رو است.

وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره گفت که سیاست در ایالات متحده «بسیار دو قطبی» شده است و نتیجه انتخابات به ۶ یا هفت ایالت موسوم به «میدان نبرد» از جمله پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین و نوادا خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha