۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85394658
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شروع هفته هفدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس+ فیلم

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبر: 85394658
تاخت 78 اسب «ترکمن و دوخون»
شروع هفته هفدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس+ فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس عصر امروز چهارشنبه با رقابت ۷۸ راس اسب از ۲ نژاد «ترکمن و دوخون» در هفت کورس شامل سه دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری باحضور پرشور تماشاگران درمجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از هیات سوارکاری گنبدکاووس، در دور اول این مسابقات، ۱۲ راس اسب سه ساله نژاد ترکمن maiden در دسته مبتدی و نبرده بود که به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «آتا شاه» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و به مقام اول دست یافت و اسب‌های «شاهان عاشوری» و «گل آی جاهد» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم بازهم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن maiden در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب «تکاور نوری» اول شد و اسب‌های «ارغوان قیداری» و «شادی گز» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد دوخون در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «آی گنبد» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «شاین» و «ایوشمان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور چهارم روز نخست هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته هفت بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «آث آق قلا» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «هالند» و «لیدی کوئین» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون در دسته میدان آزاد بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «النورا» اول شد و اسب‌های «رانر هورس» و «سو بهار» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «بنجامین» اول شد و اسب‌های «ونکوور» و «نایس کاپ» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی روز نخست هفته هفدهم این مسابقات ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن در دسته هفت بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «آلماز قهرمان» اول شد و اسب‌های «ایلحان مهرانی» و «دایان وحیدی» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

برگزار کنندگان روز نخست این هفته مسابقات در پایان هشت میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

قرار است روزهای دوم و سوم مسابقات این هفته، فردا پنجشنبه سوم و روز جمعه چهارم اسفند در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس تا پایان امسال و قبل از شروع ماه مبارک رمضان روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته با حضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha