۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85394566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیروت: شورای امنیت، اسرائیل را ملزم به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ کند

تهران- ایرنا- هیات لبنان در سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای در واکنش به تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه دامنه حملات خود به لبنان، اعلام کرد که رژیم اشغالگر قطعنامه شورای امنیت درباره لبنان و تل‌آویو را نقض می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سایت النشره، هیات لبنان در سازمان ملل متحد در واکنش به تهدیدات تل‌آویو علیه بیروت تاکید کرد: اسرائیل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت را نقض می‌کند.

در این بیانیه آمده است: تجاوزات اسرائیل علیه لبنان از سال ۲۰۰۶ تاکنون بیش از ۳۰ هزار مورد بوده و توسط شورای امنیت مستند شده است.

این هیات همچنین اعلام کرد: تهدیدات اسرائیل علیه لبنان ادامه دارد و این نشان دهنده قصد آن برای گسترش دامنه جنگ و جستجوی بهانه‌ای برای تجاوز به لبنان است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهیم که اسرائیل را ملزم به توقف حملات خود و اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ کنند.

قطعنامه ۱۷۰۱ که در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۰۶ در سازمان ملل تصویب شد، خواستار پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان رژیم صهیونیستی و لبنان شد.

دولت لبنان در ۱۲ اوت همان سال به اجماع با این قطعنامه موافقت کرد و ۱۳ اوت نیز ائتلاف کابینه وقت رژیم صهیونیستی این قطعنامه را با ۲۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع تصویب کرد.

این آتش‌بس در ۱۴ همان ماه و در ساعت هشت (به وقت محلی) اجرایی شد. همچنین این قطعنامه خواستار ایجاد یک منطقه حائل در مرز جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی است.

نقض قطعنامه ۱۷۰۱ به دست رژیم صهیونیستی همواره محل اعتراض مقامات مختلف لبنان بوده است؛ میشل عون رئیس جمهوری سابق لبنان چند سال پیس اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱ هزار بار قطعنامه پایان جنگ ۳۳ روزه را نقض کرده است.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز طی روز گذشته اعلام کردند که حزب‌الله با عملیات‌های خود، ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی را به اسارت گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha