نخستین نشست ارزیابی دولت الکترونیک از منظر مشارکت الکترونیکی برگزار شد

تهران - ایرنا - نخستین نشست از سلسله نشست‌های ارزیابی دولت الکترونیک از منظر مشارکت الکترونیکی به همت دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاخص مشارکت الکترونیک یکی از زیر مجموعه های اصلی ارزیابی توسعه دولت الکترونیک (EGDI) و نیز از مولفه های اساسی خدمات آنلاین محسوب می شود.

در ابتدای این نشست مهرداد حیدری دبیر این جلسه وضعیت شاخص های جهانی مرتبط با دولت الکترونیک را توضیح داد و سپس در مورد شاخص مشارکت الکترونیک توضیحاتی ارایه شد.

این جلسه به عنوان نخستین جلسه از سلسله جلسات هم اندیشی پیرامون نقد و ارزیابی دولت الکترونیک بوده و شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور بهره مندی از نظرات خبرگان و پیشرفت دولت الکترونیک و دولت هوشمند قصد دارد این سلسله جلسات را با افراد دغدغه مند حول موضوعات مرتبط با دولت الکترونیک برگزار کند.

در جلسه امروز احسان کیان‌خواه دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و جمعی از پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز پژوهش های مجلس، اعضای هیات علمی دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، جمعیت فضای مجازی پاک (فمپ) و برخی دیگر از کارشناسان و دغدغه مندان حضور داشتند.

شورای اجرایی فناوری اطلاعات متولی گسترش و به کارگیری فناوری اطلاعات در کشور است و یکی از وظایفش نظارت و ارزیابی دولت الکترونیک بوده و به همین منظور، با تاکید بر شاخص های جهانی سلسله نشست هایی برای بررسی و نقد وضعیت دولت الکترونیک در کشور برگزار می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha