۲ هزار سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان عشایر

تهران_ ایرنا_مسوول دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار ۲ هزار سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان عشایر در نظر گرفته شده است.

علی تیرگیر روز چهارشنبه در بازدید از غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره سهمیه دانش آموزان عشایر در پذیرش دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانش آموز عشایری که دوره متوسطه اول و دوم را در مدارس عشایری گذرانده باشند، می توانند از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این ظرفیت شامل دانش آموزان دختر و پسر می شود، افزود: با این ظرفیت از خود افراد عشایر و بومی منطقه برای دانش آموزان همان منطقه معلم می گیریم که این کاری بی بدیل است.

مسوول دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین امسال هم مانند سال گذشته در آزمون ماده ۲۸ وزارت آموزش و پرورش در آموزگاری، دبیری و معلم پرورشی و هم مربیان تربیت بدنی سهمیه ویژه عشایر را داریم.

تیرگیر عنوان کرد: ظرفیت سال گذشته آزمون استخدامی آموزگاری هزار نفر برای عشایر بوده که در نظر داریم امسال این میزان افزایش یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha