اهمیت شرکت در انتخابات از نگاه علمای اهل سنت خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - شماری از علمای اهل سنت خراسان جنوبی با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند، این حضور مردم را باعث ناامیدی دشمنان و تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل دانستند.

به گزارش ایرنا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی هشت روز دیگر در جای جای ایران اسلامی برگزار می‌شود که در کنار تلاش اقشار مختلف برای تحقق مشارکت حداکثری در این انتخابات، دشمنان و بدخواهان ملت نیز با استفاده از جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی درصدد دلسرد کردن مردم و کاهش مشارکت آنان در انتخابات هستند.

با این وجود ملت ایران همواره با بصیرت، زمان شناسی و اقدام به موقع در صحنه‌های حساس حضور یافته و خراسان جنوبی نیز از نظر مشارکت سیاسی به ویژه شرکت در انتخابات پیشتاز است.

اهل سنت خراسان جنوبی هم در کنار برادران و خواهران شیعی خود همواره در عرصه‌های مختلف حضور گسترده داشته‌اند و این بار نیز به پیشواز مهمترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۳ می‌روند تا برگ زرین دیگری بر صفحات تاریخ این دیار بیفزایند.

علمای اهل سنت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات، حضور در پای صندوق‌های رای را یک حق و تکلیف مهم برای آحاد ملت دانستند.

اهمیت شرکت در انتخابات از نگاه علمای اهل سنت خراسان جنوبی

انتخابات آبروی نظام است

امام جمعه اهل سنت بیرجند در این باره گفت: شرکت در انتخابات مایه آبروی نظام است و همه مردم باید مشارکت حداکثری داشته باشند.

مولوی غلام حیدر فاروقی افزود: حضور پرشور در انتخابات حمایت از نظام و انقلاب است و وظیفه همه مردم است که در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به تاثیر رای مردم در عرصه داخلی و بین المللی گفت: تاثیر انتخابات در عرصه داخلی باعث اقتدار و پشتیبانی از نظام می‌شود و در عرصه‌های بین المللی هم دشمنان که تبلیغات سوء دارند و به دنبال توطئه و دشمنی بر علیه ما هستند، ناامید می‌شوند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند عنوان کرد: با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اهل سنت همواره حضور حداکثری در انتخابات داشته و همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

او با تاکید بر حضور حداکثری مردم به خصوص جامعه اهل سنت در انتخابات و دعوت از آنان برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای گفت: شرکت در انتخابات وظیفه‌ ملی بوده که می‌طلبد مد نظر تمامی افراد جامعه قرار گیرد.

اهمیت شرکت در انتخابات از نگاه علمای اهل سنت خراسان جنوبی

وجود برخی مشکلات دلیل بر شرکت نکردن در انتخابات نیست

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه هم گفت: وجود برخی مشکلات دلیل بر شرکت نکردن در انتخابات نیست بلکه برای حل مشکلات باید با شرکت در انتخابات، افراد کارآمد را به مجلس بفرستیم.

مولوی سید احمد عبداللهی افزود: انتخابات در حقیقت بهایی است که به افراد جامعه داده و از آنها برای اداره سرنوشت کشور نظرخواهی می‌شود.

وی بیان کرد: مردم برای اینکه در سرنوشت خود تاثیرگذار و افرادی را به مجلس بفرستند که برای جامعه مفید باشند باید در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی درمیان گفت: مردم با انتخاب درست خود افرادی که لیاقت و شایستگی، دلسوز و صداقت، شجاعت و شهامت و در نهایت کارآمد باشند را باید به مجلس بفرستند.

وی با تاکید بر اینکه به هر اندازه که مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، نشانه انسجام و اقتدار ملی است تصریح کرد: اگر مردم نسبت به انتخابات احساس بی‌تفاوتی کنند، در حقیقت ضعفی برای قدرت نظام و ملت است.

مولوی عبداللهی افزود: اگر مردم مانند گذشته پای کار باشند و مشارکت حداکثری را رقم بزنند، باعث اقتدار نظام و ملت می‌شود و دشمنان را ناامید می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر مشکلات مختلفی در کشور از جمله اقتصادی داریم یا کمبود و مشکلاتی دیگری هست دلیلی بر شرکت نکردن در انتخابات نیست؛ اگر در انتخابات شرکت نکنیم وضع بهتر نمی‌شود بنابراین باید در انتخابات شرکت کنیم تا افرادی را به مجلس بفرستیم که سیاستگذاری بهتری داشته باشند و نتیجه بهتری از مجلس آینده بگیریم.

امام جمعه اهل تسنن اسدیه گفت: همچنین در عرصه بین‌الملل حضور گسترده عموم مردم در انتخابات برای دفع توطئه‌های دشمنان اسلام و نظام اسلامی نقش بی‌نظیری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حضور با شکوه قشرهای مختلف مدرم در انتخابات پیش رو، پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب را ثابت می‌کند افزود: تنها هدف استکبار جهانی از حضور کمرنگ مردم در انتخابات این است که در رسانه‌های خود به جهانیان وانمود کنند مردم ایران از انقلاب دلسرد شده‌اند.

مولوی عبداللهی تصریح کرد: اگر مردم به صورت فعال و گسترده پای صندوق‌های رای حاضر شوند، دال بر این است که نظام جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه مردمی قوی برخوردار است.

اهمیت شرکت در انتخابات از نگاه علمای اهل سنت خراسان جنوبی

مردم در انتخابات سنگ تمام بگذارند

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا نیز اظهار کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام را ناامید می‌کند و زمینه ساز اقتدار نظام است.

مولوی سید محمد حسینی هم با تاکید بر اینکه حضور همه مردم در انتخابات در ایران اسلامی سرنوشت‌ساز است گفت: همه ما به عنوان یک ایرانی تکلیف و وظیفه داریم که برای تصمیم‌گیری در سرنوشت خودمان در انتخابات شرکت کنیم.

وی عنوان کرد: در کشور ما تمام مسئولان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می‌شوند، حتی رهبری هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رای غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شود.

امام جمعه اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وظیفه ملی، شرعی و قانونی تک تک افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران است که در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و سرنوشت خودشان و کشورشان را به نحو احسن رقم بزنند، بیان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات باعث قوت و دلگرمی نماینده منتخب می‌شود.

وی افزود: نماینده انتخاب شده با قدرت بیشتر می‌تواند مشکلات مردم را پیگیری کند و قانون‌گذاری انجام دهد و در مجموع حضور پرشور مردم در انتخابات موجب تشکیل مجلس قدرتمند می‌شود.

مولوی حسینی با تاکید بر انتخاب اصلح توسط مردم، گفت: مردم باید از بین تمام نامزدها فرد اصلح‌تر و کارآمد را انتخاب کنند تا بتوانند با تمام قدرتمند مشکلات مردم را پیگیری کند.

وی با اشاره به طراحی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای کاهش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات باعث خنثی شدن نقشه‌های دشمنان می‌شود همچنین حضور مردم حتی نقشه‌های نوکران داخلی دشمنان را هم از بین می‌رود.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات پیش‌رو خیلی مهم است چراکه تمام کشورهای کفر جهان به دنبال این هستند که حضور مردم در انتخابات علیرغم همه تهدیدات و تحریم‌ها چگونه خواهد بود؟ بیان کرد: مردم ما در جمهوری اسلامی ایران در تمام انتخابات گذشته و تمام صحنه‌های انقلاب سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی افزود: امیدواریم به یاری خداوند مردم ما در انتخابات پیش‌رو هم حضور چشمگیری داشته باشند تا زمینه ناامیدی دشمنان قسم خورده نظام فراهم شود.

مولوی حسینی با اشاره به اینکه جامعه اهل سنت هم در تمام انتخابات گذشته حضور پررنگی داشته‌اند، بیان کرد: در انتخابات پیش‌رو هم مشارکت بالایی خواهند داشت.

وی عنوان کرد: از جامعه اهل سنت استان دعوت می‌کنم که مانند گذشته با حضور چشمگیر و پرشور خود در انتخابات سنگ تمام بگذارند تا زمینه اقتدار نظام اسلامی ما در سطح بین‌الملل رقم خورد.

اهمیت شرکت در انتخابات از نگاه علمای اهل سنت خراسان جنوبی

انتخابات مقدس و سرنوشت‌ساز است

امام جمعه اهل سنت زیرکوه گفت: شرکت در انتخابات اهمیتش از جایی مشخص است که ما پایبند به اسلام و قرآن هستیم.

مولوی سید مصطفی حسینی با بیان اینکه حضور در انتخابات تعیین کننده سرنوشت کشور و جامعه است افزود: اگر به دنبال هستیم که کشور ما به ترقی و پیشرفت برسد، باید با شرکت در انتخابات از انقلاب و نظام خود حمایت و پشتیبانی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: براساس وظیفه شرعی، اسلامی و ایمانی می‌طلبد که همه مردم در انتخابات پیش‌رو حضور حداکثری داشته باشند.

مولوی حسینی عنوان کرد: اگر اعتقاد داریم که باید کشورمان در عرصه‌های مختلف به پیشرفت و تعالی برسد و دست اجانب از آن کوتاه شود باید تماد آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی شرکت در انتخابات را مقدس و سرنوشت‌ساز دانست و گفت: انتظار این است که همه افراد جامعه با بصیرت و آگاهی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

امام جمعه اهل سنت روستای فندخت زیرکوه ادامه داد: پشتوانه مردمی قدرت چانه‌زنی و مطالبه گری نمایندگان را افزایش می‌دهد، پس باید مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند

وی با تاکید براینکه علیرغم همه مشکلات از مردم انتظار داریم که همانند گذشته در پای صندوق‌های رای حاضر شوند، بیان کرد: از جامعه اهل سنت هم درخواست داریم بهتر و پرشورتر از سابق در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، چهار حوزه انتخابیه اصلی و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha