۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85394273
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زنان خط مقدم تبیین دستاوردهای انقلاب هستند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: زنان بعنوان پیشران جامعه و خط مقدم روایت‌گری نقش مهمی در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند.

به گزارش ایرنا " زینب اختری" روز چهارشنبه در دومین کنگره بانوان تاثیر گذار استان بوشهر اظهار کرد: زنان در مسایل اساسی کشور رویکرد پیشرانی و پشتیبانی داشته و نقش آنان در گفتمان سازی و روایتگری موفقیت‌های ایران اسلامی برجسته است.

وی بااشاره به انتخابات ۱۱ اسفند ماه افزود: زنان افزون بر اینکه با انتخاب درست خود در تشکیل مجلس مقتدر تاثیر گذار هستند برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیز باید ایفای نقش کنند.

اختری تصریح کرد: پرچم سرافرازی کشور بدست بانوان است و این قشر در تحقق اهداف انقلاب نیز رسالت سترگی بر عهده دارند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور یادآور شد: زن مسلمان هویت والایی دارد و با کارکرد درست بخصوص در عرصه های سرنوشت ساز باید این مهم تبلور یابد.

اختری ادامه داد: زنان در عرصه های مختلف جامعه پیشگام هستند.

زنان خط مقدم تبیین دستاوردهای انقلاب هستند

وی گفت: اسلام زن را در جایگاه انسان ساز قرار داده است و وجود این مهم در اعتقاد معمار کبیر انقلاب نیز جای مباهات دارد.

اختری اضافه کرد: زنان در لحظات حساس تاریخی نه فقط در جایگاه خانواده بلکه در عرصه های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی نیز فعال بوده اند.

وی بااشاره به نقش حضرت خدیجه و زهرا (س) در شکل گیری و استمرار حکومت دینی گفت: حضرت زهرا نخستین مدافع حریم ولایت بود و جهاد تبیین را نیز به حضرت زینب (س) آموزش داد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: در استان بوشهر نیز زنان " لرده" دشتستان جزو نخستین مقابله گران با استعمار بودند.

 مردم با حضور حداکثری در انتخابات دست رد بر سینه دشمنان خواهند زد

استاندار بوشهر گفت: دشمنان با ترفندهای مختلف برای ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند اما حضور آگاهانه مردم پای صندوق‌های اخذ رای دست ردی بر سینه دشمنان است.

" احمد محمدی زاده " افزود:بانوان برای دفاع از انقلاب، امام (ره) ، رهبری ، ملت ، سرزمین و برگزاری انتخاباتی با شکوه و حضور حداکثری آتش به اختبار عمل کنند.

محمدی زاده گفت: بانوان برای حفظ انقلابی که با خون ۲۲۰هزار شهید آبیاری شده است برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند ماه به صحنه بیایند و نقش تاریخی و اثرگذاری خود را به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: بانوان همواره در عرصه های مختلف به شایستگی ایفای نقش کرده اند و در این حرکت جمعی و سرنوشت ساز نیز نقش اساسی خود را ایفا کنند.

محمدی زاده یادآور شد: سرزمین ایران و به تبع آن بوشهر همواره غنی از  بزرگ بانوانی است که اتفاقات بزرگ را در کشور رقم زده اند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی بانوان به پیروزی رسید و بدون شک نقش آنان در هشت سال جنگ تحمیلی نیز کمتر از رزمندگان نبوده است.

محمدی زاده ادامه داد: حضور حماسی در صحنه ، ایستادگی و رشادت آفرینی بانوان باعث ماندگاری انقلاب بوده و خواهد شد.

وی گفت: وجود خانواده های چند شهیدی در استان بوشهر بیانگر این است که پرچم سرافزاری ایران اسلامی به دست و پشتوانه بانوان برافراشته شده است.

استاندار بوشهر افزود: ایران اسلامی برخوردار از دشمنانی است که جز منافع خود هدفی ندارند و مصمم هستند انتخاباتی باشکوه در کشور برگزار نشود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت: این کنگره با حضور ۴۰۰ بانوی تاثیرگذار از شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان با هدف معرفی کسانی برگزار شده است که جنسیت مانع از بروز استعداد و نقش آفرینی آنها در عرصه های سرنوشت ساز نشده است.

" رقیه زنگنه نژاد" افزود: این بانوان علاوه بر حضور موثر خود در عرصه های مختلف جامعه رسالت تربیت آینده سازان ایران اسلامی را نیز برعهده دارند.

زنان خط مقدم تبیین دستاوردهای انقلاب هستند

وی یادآور شد: این کنگره آغازی برای ارتقای سطح دانش و مهارت بانوانی است که با درخشش خود در عرصه های ملی و بین المللی نه تنها نام نیکوی خود بلکه نام بوشهر و ایران اسلامی را نیز جاودانه کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha