مطالبات ساکنان شهر "دهدشت" از نامزدهای انتخاباتی مجلس

یاسوج-ایرنا- شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه یکی از حوزه های انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای نیازها و مشکلاتی است که مردم این منطقه می توانند با آگاهی، دغدغه همگانی و پیگیری مستمر از نامزدهای انتخاباتی برای رفع آنها مطالبه گری کنند.

مطالبات ساکنان شهر "دهدشت" از نامزدهای انتخاباتی مجلس

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود ایرنا ضمن تشویق و توصیه مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی تلاش می کند که با آگاه سازی افکار عمومی نسبت به نیازها و رفع مشکلات جامعه خود، مطالبه گری و نظارت شهروندان از نمایندگان مجلس را افزایش دهد چرا که این نوع مطالبه گری نقش اساسی در توسعه و آبادانی و ریشه کنی فقر و محرومیت در پی دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۳ حوزه برای انتخابات مجلس دارد که در مجموع ۳ نماینده را دربر می‌گیردکه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و سوق یکی از این سه حوزه است و در این یادداشت بخشی از مهمترین نیازها و مشکلات شهر "دهدشت" را به صورت کلی برای یادآوری و مطالعه گری به آنها اشاره می شود.

ساماندهی بافت بی نظیر تاریخی شهر دهدشت

شهر دهدشت که بافت تاریخی آن مشهور به بلاد شاپور با ۳۷ هکتار وسعت، از مراکز سکونت صفویان دارای ۳۷ حجره و ۳۰ ایوان یکی از بزرگترین بافت های تاریخی کشور به شمار می آید، اگرچه بخشی کوچکی از این بافت تاریخی مرمت شد اما در صورت ساماندهی کل این مجموعه بی نظیر تاریخی نقش اساسی در رونق گردشگری و رفع بیکاری خواهد داشت.

مرمت کامل این بافت عظیم تاریخی نیازمند عزم همگانی و بودجه کلان کشوری دارد که ضمن حمایت های دولت در صورت تسهیلات مناسب و کم بهره سرمایه گذاران خصوصی تمایل بیشتری در این بخش دارند.

رفع بحران فضای آموزشی در شهردهدشت؛۳۴ مدرسه تخریبی دارد

شهر دهدشت پس از یاسوج و دوگنبدان سومین شهر پر جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد است وبه تبع جمعیت آن دانش آموزان زیادی در آنجا تحصیل می کنند اما مطابق با نظر کارشناسان خیلی از مکان های آموزشی تخریبی و ناایمن است و به عبارتی ۳۴ باب از این مدارس ناایمن و قدیمی باید تخریب شود که رفع این مشکل عدیده نیازمند تخصیص بودجه لازم و پیگیری نماینده مجلس را می طلبد.

شکوفایی افتخارات شهر دهدشت در ورزش هندبال نیازمند همت مضاعف

سرآمدی کهگیلویه و بویراحمد در ورزش "هندبال"، ظرفیت و موفقیت ما را در ورزش های تیمی نشان می دهد چرا که ساختار قامتی و بُنیه های تیپ بدنی فرزندان ما ظرفیت های انسانی و خدادادی، منحصر به فردی هستند اینکه بیشترین اعضای تیم ملی هندبال از شهر تاریخی و محروم دهدشت هستند هم نشان از ظرفیت های نیروی بدنی انسانی این خطه دارد و هم موفقیت ها وابسته به حضور مربی کاردان و خبره است، اما تکمیل و شکوفایی این ظرفیت نیازمند حمایت های بیشتر و تجهیز سالن های ورزشی است که نمایندگان مجلس می توانند با توجه به اهمیت موضوع برای جذب اعتبارات لازم اقدام نمایند.

رفع مشکلات شهر دهدشت؛ ورودی های شهر؛ جاده آرامستان

شهر تاریخی دهدشت اگرچه طراحی شهر الگو و سرآمد است و ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگران دارد اما جا دارد، ورودی های نامناسب، حادثه خیز و نامرتب آن اصلاح و چاره اندیشی شود همچنین مسیردسترسی به آرامستان این شهر؛ که روزهای تعطیلی آخر هفته برای همه دردسرآفرین وزجر آور است، عریض تر و اصلاح شود اگرچه شهرداری شهر دهدشت بدلیل بودجه ناکافی ناتوان از رفع این مشکلات است اما نماینده این شهر با توجه به ضرورت ها و اولویت ها با تخصیص اعتبارات لازم می تواند گام اساسی در رفع این نیازها بردارد.

برطرف کردن مشکل آب شرب دهدشت

جمعیت شهر دهدشت هرساله در حال افزایش است و آب آشامیدنی آن به تبع فراوانی جمعیت پاسخگو نیست اگرچه در سال ۱۳۹۰ طرح آبرسانی به دهدشت آغاز شد اما پس از گذشت یک دهه با پیشرفت ۶۰ درصدی هنوز به بهره برداری نرسید. ضرورت آب شرب برای همه روشن است و پروژه هایی بزرگ آبی نیازمند تزریق بودجه های ملی و کلان است که با پیگیری مستمر نمایندگان مجلس، تکمیل این طرح ها نبایستی بیش از یک دهه زمان بر باشد.

اگرچه وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت است اما نسبت به نیازهای حوزه انتخابی خود نیز باید پاسخگو باشد چرا که نماینده منتخب مردم اطلاع دقیقی از کمبوهای این حوزه دارد، نماینده ای که علاوه بر وظایف ملی خود مشکلات و بی عدالتی های حوزه انتخابی خود را به صورت اولویت گذاری به دولت و مجریان اطلاع رسانی کند هم کمک بزرگی به کشور کرده و هم به بخش مهمی از دغدغه ها و نیازهای مردم حوزه خود پاسخ داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha