۷۶ داوطلبِ زن در اصفهان برای راهیابی به مجلس رقابت می‌کنند

اصفهان-ایرنا-دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۷۶ زن از مجموع ۷۳۹ نامزد برای ۲۰ کُرسی نمایندگی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش ایرنا از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان، مهدی سلیمانی روز چهارشنبه افزود: با توجه به نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها ۷۳۹ نفر به عنوان نامزد نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان مشخص شدند که از این تعداد ۶۶۳ نفر مرد و ۷۶ نفر زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: در حوزه‌های انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند ۲۸۴ نفر،اردستان ۱۷ نفر، خمینی‌ شهر ۱۸ نفر، سمیرم ۲۶ نفر، شاهین شهر، میمه و بُرخوار ۳۵ نفر، شهرضا و دهاقان ۳۵ نفر، فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت ۳۲ نفر، فلاورجان ۲۱ نفر، کاشان و آران و بیدگل ۷۴ نفر، گلپایگان و خوانسار ۳۱ نفر، لنجان ۳۵ نفر، مبارکه ۲۹ نفر، نایین و خور و بیابانک ۴۷ نفر، نجف‌آباد و تیران و کرون ۲۶ نفر، نطنز و بخش قمصر ۲۶ نفر در انتخابات مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: در حوزه انتخابیه مسیحیان ارمنی جنوب ایران نیز سه نفر برای انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شدند.

سلیمانی ادامه داد: بر اساس تقویم انتخابات، تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس از روز پنجشنبه سوم اسفند آغاز می شود و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

به گفته وی؛ آگهی اسامی نامزدهای انتخابات امروز دوم اسفند از سوی فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه منتشر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان اصفهان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شُعبه‌های اخذ رای استان اصفهان در انتخابات یازدهم اسفند امسال ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.

در مجموع ۱۶ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد که ۱۵ حوزه جغرافیایی جز اصفهان هر کدام یک نماینده دارند و شانزدهمین حوزه به مرکزیت فرمانداری اصفهان مربوط به حوزه مسیحیان ارمنی جنوب ایران است که یک حوزه فرعی هم در شهرستان شیراز استان فارس دارد.

یک هزار و ۷۶۸ نفر برای انتخابات مجلس در استان اصفهان ثبت نام کردند که نسبت به یک هزار و۲۴۲ نفر در انتخابات دوره گذشته حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است که صلاحیت ۶۰ درصد آنها تایید شد.

۱۱ نامزد نیز در اصفهان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به رقابت می‌پردازند. تبلیغات انتخابات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری بر اساس قانون از بامداد روز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن به مدت ۱۵ روز آغاز شد و تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بطور همزمان ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha