مراحل پایانی تولید آنتی بادی برای تشخیص و درمان سرطان در پژوهشگاه ژنتیک+فیلم

تهران- ایرنا- رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: یک گروه از محققان مستقر در پژوهشگاه در حال انجام تحقیق روی یک نوع آنتی بادی هستند که تشخیص زودرس و درمان چند نوع سرطان را ممکن می کند و پیش بینی می شود تا تابستان برای دریافت مجوزهای لازم وزارت بهداشت اقدام کنیم.

جواد محمدی با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بهترین متخصصان و دانشمندان کشور را به همکاری جلب و تشویق می کنیم.

وی افزود: در همین راستا یکی از اولویت های ما موضوع تشخیص زودهنگام و درمان سرطان است که جزو اولین یا دومین عامل مرگ و میر در جهان و در ایران نیز سومین عامل مرگ و میر است. از یک گروه متخصص این حوزه دعوت کردیم تا برای تحقیق در تشخیص و درمان سرطان در پژوهشگاه مستقر شوند.

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری یادآور شد: این گروه قرار است با همکاری بخش خصوصی آنتی بادی تولید کند که برای تشخیص مفید است و همان آنتی بادی برای درمان هم به کار می رود. اکنون در مرحله امضای قرارداد برای این کار هستیم.

محمدی گفت: اکنون در آمریکا و آلمان این آنتی بادی چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری شده تا بتوانند به عنوان درمان تخصصی برای سرطان استفاده کنند و ما هم همزمان این بررسی را انجام می دهیم. این تحقیق در مرحله بالینی ۳ و ۴ قرار دارد و ما هم در حال تلاش هستیم که این مرحله را با موفقیت بگذراند و بتوانیم برای دریافت مجوزهای لازم وزارت ارشاد اقدام کنیم.

مراحل پایانی تولید آنتی بادی برای تشخیص و درمان سرطان در پژوهشگاه ژنتیک+فیلم

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه تخصصی سرطان برای تشخیص زودتر این بیماری در حال انجام تحقیقاتی هستیم. این تحقیقات برای تشخیص زودتر سرطان و ۶ ماه قبل از اینکه فرد به این بیماری مبتلا شود به این فرد با آزمایش یک لیتر ادرار تذکر دهیم که در خطر ابتلا به بیماری است.

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تصریح کرد: این روش اصلا تهاجمی نیست و این هم جزو افتخارات این پژوهشگاه که از طریق ادرار امکان ابتلا به چند نوع سرطان را تشخیص دهیم. این اقدام نیز با کمک همین شرکت جدید انجام می شود. امیدواریم تا تابستان این روند تحقیقاتی پایان یابد و برای دریافت مجوز از سوی وزارت بهداشت اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه طی آیین رسمی با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد؛ رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت پنج روز تا سوم اسفند دایر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha