۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85394002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید پنج هزار نوع محصول توسط زندانیان در کشور

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبر: 85394002
تولید پنج هزار نوع محصول توسط زندانیان در کشور

کرج - ایرنا - رییس بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به راه اندازی کارگاه های مختلف در ندامتگاه ها و مکان های دیگر برای زندانیان اعلام کرد: اکنون پنج هزار نوع محصول توسط زندانیان در این کارگاه ها تولید می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "رحیم مطهر نژاد" روز چهارشنبه در آیین افتتاح تولید دوچرخه در زندان قزلحصار کرج افزود: روزانه ۱۸ هزار مددجو از زندانها به محیط های کار از قبیل واحدهای تولیدی، شهرک های صنعتی و شهرداری ها اعزام می شوند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۵ هزار زندانی در حوزه صنعت فعالیت دارند و بنیاد تعاون زندانیان کشور با مشارکت سازمان زندانها یک هزار واحد تولیدی را اداره می کند.

مطهر نژاد اضافه کرد: زندانیان در ۲ مقطع نیاز به شغل دارند یک‌ مقطع دوران محکومیت است که تدابیر لازم با همراهی کارآفرینان انجام شده و دیگری مقطع پس از آزادی است که اگر مشکل اشتغال آنان حل نشود بازگشت به زندان افزایش می یابد.

وی گفت: اکنون متوسط بازگشت به زندان ۱۵ درصد است ؛ افرادی که اشتغال آنان مدیریت شده میزان برگشت ۲ تا سه درصد کاهش یافته است؛ طی ۱۲ سال گذشته یک میلیون زندانی در۲۰۰ رشته فنی و حرفه ای آموزش دیده اند.

" غلامعلی محمدی" رییس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این آیین بیان کرد: افتتاح کارخانه تولید دوچرخه در زندان قزلحصار برای ما مهم است؛ چراکه این زندان جمعیت قابل توجهی از زندانیان مواد مخدر را داردو حرفه آموزی این زندانیان شیوه مناسبی برای مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد است.

وی تاکید کرد: با اشتغالزایی زندانیان زمینه مناسبی برای درآمد زایی خانواده های آنان فراهم می شود.

رییس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: گسترش اشتغال صنعت مخور رویکر جدید سازمان است چراکه این نوع اشتغال پایدار تر است.

وی یادآورشد: به دنبال پیاده سازی برنامه راه اندازی خوابگاه - کارگاه برای زندانیان هستیم تا شرایط کار و اشتغال برای مددجویان آسان شود.

محمدی بیان کرد: این روش عملکرد کار و بهره وری را بیشتر کرده و فرهنگ کار آفرینی زندانیان را افزایش می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha