حضور تقی‌زاده در نشست کمیته بررسی پیشرفت برنامه کشوری و یونیسف

تهران- ایرنا- جلسه کمیته راهبری بررسی پیشرفت برنامه کشوری دولت جمهوری اسلامی ایران و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با حضور مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور شرکای دولتی صندوق کودکان ملل متحد به میزبانی وزارت امور خارجه کشورمان با هدف گزارش‌دهی دستگاه‌های متولی در خصوص برنامه‌های اجرا شده در سال ۲۰۲۳ و برنامه‌های آتی ۲۰۲۴ برگزار شد.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان نیز با ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه در ۲ حوزه ورزش و جوانان، رویکرد عملگرایانه این وزارتخانه را در دولت سیزدهم مورد توجه قرار داد.

محمدحسن تقی‌زاده افزود: در دو حوزه جوانان و ورزش طرح‌های ملی را به اجرا گذاشتیم که در نوع خود بی‌نظیر بود. بعنوان مثال می‌توان به طرح ترنج اشاره کرد که بصورت پایلوت در ۲ استان اصفهان و کرمانشاه برگزار شد و در نهایت به مدل مفهومی دست یافتیم که به گفته نماینده یونیسف در ایران این مدل قابلیت ارائه و استفاده توسط دیگر کشورهای منطقه را دارد.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان در مورد برنامه‌های موفق دیگر انجام شده با همکاری یونیسف گفت: ارتقا دانش و مهارت کارشناسان و مربیان ورزشی در زمینه ارتقا سواد بدنی، ساماندهی و کیفیت بخشی به مشارکت‌های مردمی در مقابله با بلایا از طریق شبکه ملی امداد و نجات سمن‌های جوان همچنین افزایش ظرفیت این شبکه در ارائه خدمات حمایت روانی حین و بعد از بحران، از تجربه‌های موفق همکاری ما و یونیسف است.

تقی‌زاده در این جلسه در مورد برنامه‌های ۲۰۲۴ این وزارتخانه با همکاری یونیسف گفت: مهمترین برنامه‌های ما در سال ۲۰۲۴ تقویت برنامه ترنج و گسترش آن به بقیه استان‌های کمتر برخوردار و ترویج سبک زندگی سالم ایرانی و اسلامی از طریق ورزش و بهبود سلامت جسمی نوجوانان در مناطق روستایی، ترویج رویکرد نوین فعالیت‌های حرکتی با هدف پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و ادامه ظرفیت افزایی شبکه امداد و نجات سمن‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha