استاندار گیلان: نگاه راهبردی دولت مشارکت و همراهی مردم در اداره امور است

رشت- ایرنا- استاندار گیلان با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، گذر از همه گیری کرونا و اغتشاشات، گفت: مردم همواره همراه و همگام با نظام حرکت کرده‌ و نگاه راهبردی دولت انقلابی و مردمی سیزدهم مشارکت و همراهی مردم در اداره امور است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان با اشاره به کلید واژه‌های مطرح شده در مساله مردمی سازی دولت اظهار کرد: براساس بیانات امام راحل این مساله را به خاطر سپرده ایم که هرگاه امور به مردم واگذار شد کارها با موفقیت انجام شده است.

وی حضور مردم در عرصه‌های مختلف بویژه در انتخابات و راهپیمایی‌ها را نشان از اقتدار و حضور با بصیرت و آگاهانه مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: این انقلاب مردمی است و پایه‌ای مردم نهاد دارد.

وی ادامه داد: همه مدیران باید از این ظرفیت استفاده کنند تا مردم بدانند هر اقدامی که در کشور درحال انجام است به نفع و برای مردم است و این امور را با استدلال تبیین کنند.

عباسی خواستار شتاب بخشی به امور شد و اضافه کرد: نگاه مردم ما در نظام اسلامی ایران باسایر کشورها متفاوت است؛ به طور مثال نیروهای امداد و نجات هلال احمر در ایران داوطلبانه خدمت می کنند و نگاه خیرخواهانه و انساندوستانه به این بخش دارند در دولت نیز این نگاه وجود دارد که از ظرفیت مردم بویژه جوانان با استفاده از تخصص‌های آنان در تسریع امور استفاده شود.

وی در ادامه با تذکر به برخی از مدیران دستگاه‌ها و ذیحسابان سازمان‌ها، گفت: مدیران باید انجام امور بودجه‌ای و جذب حداکثری اعتبارات، هزینه تملک دارایی‌ها را در موعد مقرر انجام دهند و از اکنون به فکر جذب اعتبار باشند.

استاندار گیلان درخصوص تبدیل مجوزهای کسب و کار صنفی و شناسه یکتا نیز گفت: انجام این مهم از برنامه‌های تکلیفی و ماموریت شماست که باید به آن عمل کنید.

وی از مدیران مسئول و فرمانداران خواست دقت لازم را در برنامه های راهبردی دولت، که بنای آن مردمی است و با اراده مردم شکل گرفته داشته باشند.

عباسی با اشاره به در پیش بودن انتخابات از نامزدهای انتخاباتی خواست به معرفی برنامه ها و عملکرد خود بپردازند؛ چشم بر عملکرد دولت نبندند و اقدامات دولت را به نام خود مصادره نکنند و تخلفی صورت نگیرد.

سکان اداره امور در کشور به دست مردم است

دستیار رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت حضور در انتخابات گفت: در نظام جمهوری اسلامی انتخاب سکان داران امور کشور از جمله انتخاب خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای مردم انجام می شود.

سید احمد عبودتیان اهمچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان در تصمیم سازی و تصمیم گیری گفت: نخبگان نقش مهم و ارزنده‌ای در این زمینه دارند که باید از تخصص آنان در عرصه‌های مختلف بهره گرفت.

وی افزود: منظور از مردمی سازی شریک کردن مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیری است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha