ورزش اردبیل با مسابقه‌های جام صفوی رونق می‌گیرد

اردبیل- ایرنا- استان اردبیل در ماه‌های پیش‌رو میزبانی مسابقه‌های مهمی در چهار رشته‌ فوتسال، بسکتبال، وزنه‌برداری و کشتی را در چارچوب جام صفوی عهده‌دار خواهد شد که به حوزه ورزش این استان رونقی دوباره خواهد داد.

به گزارش ایرنا، با وجود اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌های انسانی شایان توجهی در بخش ورزش قهرمانی بوده و گردن‌آویزهای رنگارنگی تا کنون در رقابت‌های بین‌المللی از سوی ورزشکاران این استان به دست آمده، اما از نظر میزبانی مسابقه‌های ورزشی در سطح‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی فرصت چندانی نداشته است.

جام صفوی با هدف برطرف کردن این کاستی و فرصت‌سازی برای ورزش استان در جریان آخرین سفر وزیر ورزش و جوانان به اردبیل رونمایی شد و با مذاکره‌ها و رایزنی‌های استاندار و مدیران ورزش استان، به نظر می‌رسد شرایط برای برگزاری مسابقه‌ها در رشته‌های ورزشی گوناگون فراهم شده است؛ به طوری که در ماه‌های پیش‌رو استان اردبیل میزبان مسابقه‌های مهمی از جمله در رشته‌های فوتسال، بسکتبال، کشتی و وزنه‌برداری خواهد بود.

در همین زمینه مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: پیرو مذاکره‌هایی که در جریان سفر آذرماه رئیس فدراسیون فوتبال به اردبیل انجام شده بود، در هفته جاری رایزنی‌ها برای برگزاری رویدادهای ورزشی گوناگون در استان با حضور استاندار در تهران ادامه یافت و تصمیم‌های مهمی در این راستا گرفته شد.

محمدعلی پهناور، رونمایی از جام بین‌المللی صفوی در جریان سفر وزیر ورزش و جوانان به اردبیل را مورد اشاره قرار داد و افزود: در جریان دیدار استاندار و رئیس فدراسیون فوتبال با هدف توسعه ورزش و ویژند (برند) گردشگری ورزشی اردبیل قرار شد که این جام به صورت دائمی مانند مسابقه‌های جام یاشار دوقو یا جام تختی برگزار گردد.

وی بیان کرد: همچنین در جریان آن دیدار قرار شد که مسابقه‌های چهارجانبه‌ای با حضور تیم ملی فوتسال و چند تیم‌ مطرح جهان در قالب جام صفوی به میزبانی اردبیل برگزار گردد و این جام در تقویم فدراسیون فوتبال قرار بگیرد و مسابقه‌ها به صورت سالانه برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل خاطرنشان کرد: موضوع میزبانی مسابقه‌های فوتسال قهرمانی آسیا نیز در جریان آن سفر مطرح شد و در دیدار هفته جاری استاندار و رئیس فدارسیون فوتبال نیز پیگیری و قرار شد که اردبیل برای نخستین بار میزبان مسابقه‌های آسیایی فوتسال باشد که زمان آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه رئیس فدارسیون فوتبال ایران در فدارسیون فوتبال ساحلی آسیا و فیفا، اضافه کرد: علاوه بر این و با توجه به ظرفیت‌های استان اردبیل در رشته فوتبال ساحلی، با کمک رئیس فدارسیون فوتبال یک زمین استاندارد فوتبال ساحلی در اردبیل احداث خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان: با توجه به ظرفیت‌های استان اردبیل در رشته فوتبال ساحلی، با کمک رئیس فدارسیون فوتبال یک زمین استاندارد فوتبال ساحلی در اردبیل احداث خواهد شد

پهناور عنوان کرد: یکی دیگر از توافق‌های این دیدار احداث و راه‌اندازی پایگاه استعدادیابی و آکادمی فوتبال شمال‌غرب کشور در استان اردبیل با مشارکت فدارسیون فوتبال بود که قرار شد زمینی به این منظور اختصاص یابد و اقدام‌های لازم برای ایجاد این پایگاه آغاز شود.

وی در ادامه نیز گفت: محور دیگر رایزنی‌های استاندار اردبیل با رئیس فدارسیون فوتبال بحث تیم‌داری بود که در این راستا قرار شد یک سهمیه از لیگ دسته سه به استان اختصاص یابد و تیمی با نام استان اردبیل در مسابقه‌ها حضور یابد که اقدامی ماندگار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، احداث کمپ یا مینی‌کمپ تیم‌های ملی فوتبال در استان را از دیگر موضوع‌های مطرح شده در جریان این دیدار برشمرد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان از جمله ارتفاع آن از سطح دریا، راه‌اندازی کمپ تیم ملی فوتبال زمینه‌ساز رونق ورزش فوتبال و گردشگری ورزشی در منطقه هم خواهد شد.

وی همچنین به دیدار با رئیس فدراسیون کشتی اشاره داشت و افزود: در جریان این دیدار هم قرار شد که مسابقه‌های کشتی در چارچوب جام صفوی از سال آینده به میزبانی استان اردبیل برگزار گردد.

پهناور بیان کرد: همچنین قرار شد با مشارکت فدارسیون کشتی چندین باب خانه‌ کشتی در مناطق محروم استان راه‌اندازی شود که فرصت خوبی برای شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی در استان و قدرت‌نمایی این استعدادها در عرصه ورزش خواهد بود.

وی اضافه کرد: دیداری هم با رئیس فدراسیون بسکتبال صورت گرفت که در جریان آن قرار شد مسابقه‌های سه در سه که در فضای باز برگزار می‌شود، در مکان‌های تاریخی و گردشگری استان برگزار گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل عنوان کرد: در این زمینه گفت‌وگوهای اولیه انجام و مقرر شد که مسابقه‌های این رشته هم در چارچوب جام صفوی پس از نوروز برگزار شود؛ ضمن اینکه رئیس فدراسیون برای تامین تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران این رشته ورزشی در استان قول مساعد داد.

وی همچنین گفت: دیداری نیز با مسئولان فدارسیون وزنه‌برداری در هفته جاری انجام شد و بر اساس توافق صورت گرفته، مقرر شد که اردبیل میزبان مسابقه‌های وزنه‌برداری غرب آسیا باشد؛ ضمن اینکه برای تامین تجهیزات وزنه‌برداران استان هم قول مساعد داده شد.

حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha