مردم بشاگرد با قاطعیت پای آرمان‌های انقلاب هستند/ پیشرفت و آبادانی این منطقه مدنظر باشد

بندرعباس - ایرنا - رییس شورای اسلامی بشاگرد با اشاره به اینکه مردم این شهرستان همیشه و با قاطعیت پای آرمان‌های نظام و انقلاب هستند، گفت: امیدواریم با رونق و توسعه شاخص‌ها و همچنین پیشرفت و آبادانی این منطقه محروم، اهالی آن درد فقر و مشکلات را کمتر احساس کنند.

حسن باقری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، اشتغال را مهم‌ترین مشکل جوانان بشاگردی عنوان کرد و افزود: شهرستان محروم بشاگرد هرچند دارای معادن زیادی است اما بیکاری و نبود اشتغال موجب شده تا جوانان آن درگیر معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق شوند که رفع این معضل نیازمند چاره‌اندیشی است.

وی، یکی دیگر از مشکلات منطقه بشاگرد را در حوزه راه دانست و بیان کرد: راه‌های اصلی و ارتباطی این شهرستان، خاکی بوده و یا آسفالت آن فرسوده و از بین رفته است؛ همین امر باعث شده کالاهای اساسی و مورد نیاز این شهرستان نسبت به دیگر مناطق کشور، گران‌تر به دست مردم برسد که بیشتر نیز مددجویان کمیته امداد یا بهزیستی هستند.

دبیر مجمع مطالبه گران بشاگرد اظهار کرد: همچنین این شهرستان دارای بیش از یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی و سخت گذر است که در زمان بارندگی‌های فصلی، برای مردم و نیروهای راهداری مشکلاتی به‌وجود می‌آورد؛ این درحالی است که بیشتر دستگاه‌های راهسازی آن از جمله لودر و گریدر، فرسوده و غیرقابل استفاده است.

باقری با اشاره به اینکه به دلیل سخت گذر و خاکی بودن مسیرهای ارتباطی، بارها درطول مسیرهای پرپیچ و خم شاهد از بین رفتن بیماران بوده‌ایم، ادامه داد: البته در سفر اخیر معاون رییس جمهور به هرمزگان، مصوب شد که در این شهرستان چندین دستگاه ماشین آلات راهداری از جمله سه گریدر و لودر و سه راهدارخانه احداث شود که هنوز پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نداشته است.

وی اظهار کرد: نبود امکانات بهداشتی و درمانی و پزشک متخصص هم یکی از مشکلات به جد مردم شهرستان بشاگرد است که مجبورند چندین برابر هزینه کنند و برای کوچکترین آزمایشات پزشکی به شهرستان‌های دیگر بروند.

ریس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که شهرستان محروم بشاگرد در درصد شاخص های توسعه نسبت به شهرستان ‌ای دیگر استان هم سطح باشند و این مردم نجیب مومن و انقلابی درد فقر ومشکلات را کمتر احساس بکند.

شهرستان بشاگرد با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر به مرکزیت شهر سردشت در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شمال شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده که با وجود تغییر وضعیت آن از نظر تقسیمات کشوری در سال ۸۷ از بخش به شهرستان و با داشتن ۳ بخش، ۲ شهر، ۶ دهستان و ۲۰۲ روستا همچنان یکی از محروم‌ترین مناطق این استان است.

البته در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های بسیار خوبی در جهت رشد و توسعه آن در دولت‌های مختلف برداشته شده اما شاید به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین اقدام از سوی دولت رییسی و صدور فرمان ۲۲ ماده ای از سوی شخص رییس جمهور برای توسعه این منطقه صورت گرفته است.

پس از سفر ۲۲ و۲۳ دیماه سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و اعضای هیات دولت به هرمزگان ۲۲ فرمانی که پس از بررسی کارشناسی و میدانی مشکلات این منطقه محروم از سوی مسوولان دولت سیزدهم ،صادر شده و در آن وظایف هر دستگاه برای توسعه و عمران شهرستان بشاگرد و خدمت رسانی بیشتر به مردم منطقه مشخص شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha