۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85393585
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

حیوان گزیدگی در گناوه افزایش یافت

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85393585
حیوان گزیدگی در گناوه افزایش یافت

گناوه - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت: ۲۸۵ مورد حیوان گزیدگی در سال جاری در این شهرستان ثبت شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، " عصمت حیدری " روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اینکه افزایش آمار سگ‌های بلاصاحب به‌ویژه در روستاها و حاشیه شهر گناوه خطری جدی برای سلامت مردم بوده، ازنظر آماری نیز بیشترین گزش در شهرستان مربوط به سگ حدود ۸۰ درصد و پس‌ از آن گربه است.

وی افزایش روزافزون حیوان گزیدگی را یکی از چالش‌های حوزه سلامت شهرستان عنوان کرد و افزود:" هاری" یک بیماری ویروسی قابل‌ انتقال از حیوانات به انسان است که در صورت ابتلا در همه موارد کشنده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه تصریح کرد: مراجعه به‌ موقع فرد و واکسیناسیون افرادی که دچار حیوان گزیدگی می‌شوند ضرورت دارد، در غیر این صورت احتمال ابتلای فرد به بیماری هاری کشنده و بدون درمان است.

حیدری یادآور شد: پیشگیری از حیوان گزیدگی و کنترل هاری نیازمند همکاری بین بخشی سازمان‌های مرتبط مانند دامپزشکی، محیط‌زیست، شهرداری و دهیاری است.

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است رسانه‌ها و انجمن‌های محیط‌ زیست و حمایت ازحیوانات نیز به رسالت خود عمل کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: والدین به کودکان خود بیاموزند که در کوچه و خیابان‌ها از نزدیک شدن به حیوانات خودداری کرده و از اذیت و آزار آن‌ها بپرهیزند تا مورد گزش قرار نگیرند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha