۲ اسفند ۱۴۰۲، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85393485
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات هزاران مخالف آلبانیایی و حمله با کوکتل مولوتوف به ساختمان دولت تیرانا

تهران- ایرنا- هزاران نفر از هواداران اپوزیسیون آلبانی در تظاهراتی در تیرانا به سمت ساختمان دولت کوکتل‌مولوتوف و سنگ پرتاب کرده و خواستار استعفای «ادی راما» نخست وزیر این کشور شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات معترضان سه‌شنبه شب در پایتخت آلبانی و به مدت دو ساعت برگزار شد و برخی از شرکت‌کنندگان به سمت ساختمان دولت که توسط نیروهای پلیس محافظت می‌شد، سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب کردند اما این اقدام آنها منجر به خسارت یا جراحت نشد.

«فلامور نوکا» دبیرکل حزب اپوزیسیون دموکراتیک گفت: ما در این تظاهرات می‌خواهیم به ادی راما نشان دهیم که اپوزیسیون متحد است.

راما از سال ۲۰۱۳ نخست وزیر آلبانی شده است و تظاهرات علیه وی در سی‌وسومین سالگرد سقوط رژیم کمونیستی در این کشور برگزار شد.

«سالی برشیا» نخست وزیر سابق آلبانی که از اواخر ماه دسامبر در بازداشت خانگی به سر می‌برد از طریق تماس ویدیویی در این تظاهرات سخنرانی کرد.

وی با متهم کردن دولت فعلی به فساد و «حمله سیاسی» به خانواده‌اش گفت: امروز ما نبرد خود را برای سرنگونی دیکتاتوری خطرناک ادی راما آغاز کردیم.

برشیای ۷۹ ساله در ماه اکتبر به فساد متهم شد اما از حضور در دادگاه خودداری کرده است. وی متهم است که سال ۲۰۰۸ در زمان نخست وزیری‌اش به خصوصی‌سازی یک مجموعه ورزشی دولتی و مالکیت دامادش بر آن کمک کرده است.

برشیا این اتهامات را رد کرده و آن را «کاملا سیاسی» خوانده و رامای چپگرا را به پرونده‌سازی علیه خود متهم کرده است.

وی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ نخست وزیر آلبانی بود و سال گذشته آمریکا و انگلیس ورود او را به دلیل دست داشتن در جرایم سازمان‌یافته و فساد ممنوع کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha