۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۴۱
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85393355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس خبرگان رهبری، پل ارتباط بین مردم و مسئولان است

اهواز - ایرنا -نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان ظرفیت های بسیاری داشته و می تواند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد.

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: در صورتی که ظرفیت‌های مجلس خبرگان رهبری بالفعل شود، می تواند به عنوان یک پشتوانه قوی در کنار ملت نقش آفرینی کرده و به عنوان حلقه وصل میان مردم و مسئولان باشد.

وی گفت: اعضای مجلس خبرگان به عنوان عالمانی که در بین مردم زندگی می‌کنند از درد و رنج آنها مطلع بوده و باید مطالبات مردم را به مسئولان بیان کنند.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری علاوه بر مطالبه‌گری باید گفتمان سازی کرده و برای آن راه حل ارائه دهد قطعا وقتی مردم در کنار اعضای مجلس خبرگان باشند در این صورت هیچکسی نمی‌تواند در مقابل مطالبه به حق آنها مقاومت کند.

آیت الله حیدری در ادامه به موضوع انتقال آب خورستان اشاره کرد و گفت: اولین پروژه انتقال آب از کارون به فلات مرکزی در دوران پهلوی رقم خورد و بعد از پیروزی انقلاب نیز تونلی برای آبرسانی به رفسنجان و فضای سبز اصفهان احداث شد.

وی ادامه داد: آثار بد انتقال آب به خصوص کاهش محصولات کشاورزی و خشک شدن میلیون ها اصله نخل در آبادان، خرمشهر و شادگان و منجر به خشک شدن تالاب ها شد در وزارت نیرو تصویب شده بود که سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب آب از کارون و دز منتقل شود که بارها این مساله را از تریبون‌های مختلف اعلام کردیم.

آیت الله حیدری بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۸ آخرین تیر خلاص را به پروژه انتقال آب زدند و رسما دولت قبل را مکلف کردند که آبرسانی به فلات مرکزی از دریای عمان و خلیج فارس انجام شود.

ویبا اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیا اراضی بیان کرد: در سال ۷۵ مقام معظم رهبری دستور احیای ۲ میلیون هکتار زمین کشاورزی در خوزستان را دادند اما این میزان در زمان دولت آقای هاشمی رفسنجانی به ۸۰۰ هزار هکتار و در زمان دولت آقای خاتمی به ۵۵۰ هزار هکتار رسید و در مدت ۱۷ سال، تنها ۱۷ درصد این طرح اجرایی شد.

آیت الله حیدری گفت: با عنایات رهبری و پیگیری های انجام شده، سه میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای این طرح برداشت شد که خوشبختانه اکنون ۲۵۰ هزار هکتار آن احیا شده است اگر این طرح به صورت کامل محقق شود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در استان محقق می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه‌های تبلیغات خود از چه طریق تامین می شود افزود: برای هزینه تبلیغات ردیفی وجود ندارد و هزینه تبلیغات از پول شخصی خود کاندیدا و کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

بر اساس این گزارش انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روز یازدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha