۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۵۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85393351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳۹ واحد کشاورزی تعطیل لرستان در دولت سیزدهم احیا شد

خرم آباد _ ایرنا _ رییس جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۳۹ واحد تولیدی تعطیل بخش کشاورزی این استان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش ایرنا، سید عماد شاهرخی سه شنبه شب در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی با حصور وزیر کشور افزود: طی فعالیت دولت سیزدهم در بخش کشاورزی ۲۳۹ واحد نیازمند سرمایه در گردش به چرخه تولید اضافه شده اند.

وی با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده تولیدات کشاورزی لرستان پایانه صادراتی است، اظهار داشت: اکنون در این حوزه سرمایه گذار وجود دارد و در صورت تامین تسهیلات می تواند برای تمام محصولات استان فعال شود.

رییس جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: رشد خوبی در حوزه محصولات کشاورزی داشته ایم، بطوریکه میزان تولید گندم آبی به ۱۱ و گندم دیم به ۵.۸ تن رسیده است.

شاهرخی با بیان اینکه تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن رسیده است، گفت: طبق طرح جهش تولید ۱۱ درصد افزایش تولید گندم در کشت دیم ثبت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اهمیت یکپارچه سازی اراضی گفت: یک هزار و ۲۴۳ هکتار از اراضی استان امسال یکپارچه سازی و ۸۰ درصد از رفع تداخلات اراضی استان انجام شده است.

شاهرخی گفت: امسال لرستان رتبه نخست کشور را در حوزه یکپارچه سازی کسب کرد و تلاش می شود در این زمینه فعالیت گسترده تری انجام شود.

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم ۷۶ پلاک در استان رفع تداخل شده بود ولی اکنون ۹۷۳ پلاک رفع تداخل شده است.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از ۲ همت طرح های شناسایی شده در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری در لرستان وجود دارد و این مهم از اولویت های استان است.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز گفت: ۲ اقدام مهم در دولت سیزدهم در لرستان انجام شد.

عطا حسن پور افزود: در سفر رییس جمهور به لرستان دستور تاریخی آزادسازی حریم فلک الافلاک صادر و پس از سالها پرونده ثبت جهانی در ۱۲ بهمن ماه به یونسکو ارسال شد و تیرماه سال آینده در فهرست میراث جهانی کشور ثبت می شود.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای رونق صنعت گردشگری ۴۳ بسته سرمایه گذاری برای واگذاری به بخش خصوصی تهیه شده و تمام راه‌های تسهیل گری برای سرمایه گذاری اخذ شده که ۱۱ میلیون متر مربع به سرانه سرمایه گداری لرستان افزوده می شود.

وی ادامه داد: حجم این سرمایه گذاری ۶۲۰ هزار میلیارد ریال با هفت هزار نفر اشتغال‌زایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha