بهره مندی از توان خیرین در پیشرفت حوزه علم و فناوری مغفول است

مشهد-ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جای خیرین در توسعه حوزه علم و فناوری استان خالی است که می توان با کمک آنان در توسعه این بخش از مهاجرت دانشمندان جوان این سرزمین جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، مسعود میرزایی عصر سه شنبه در مراسم پایانی معرفی طرح‌های برگزیده و برتر دوره دوم «جایزه فناورانه ایرج یزدان‌ بخش" در مجتمع شهدای سلامت مشهد افزود: خالی بودن ظرفیت خیرین در پیشبرد علمی و فناورانه کشور در حالی است که در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشورهای توسعه یافته از ظرفیت خیرین و افراد و سازمان های خیریه در جهت توسعه علوم فنون بهره گیری می شود.

وی با تصریح بر اینکه خراسان رضوی و مشهدالرضا جزو استان های پیشرو در حوزه علم و فناوری نیست اظهار داشت: توسعه این عرصه به حمایت و پشتیبانی خیرین نیاز دارد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تقدیر از خانواده یزدان بخش بیان کرد: خیرینی مانند خانواده یزدان بخشش مال خود را در راستای فرهنگ سازی برای توسعه علم و فناوری بکار می گیرند و این گونه ارزش آنها را می دانند.

وی آمادگی مجموعه پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه فردوسی را برای توسعه علم و فناوری خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری خراسان نیز که در اوج یکپارچگی و همراهی قرار دارند، درصدد هستند تا از تمام ظرفیت های خود بهره گرفته تا خروجی مناسبی برای حوزه علم و فناوری استان و کشور داشته باشند.

رئیس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر و مدیرعامل تکنو تجارت نیز در این مراسم گفت: به این اعتقاد دارم که ما آینده درخشانی خواهیم داشت و این آینده جز به توجه به علم و فناوری محقق نمی شود.

محمدحسین سجادی نیری افزود: در مسیر علم و فناوری باید به فرهنگ خطرپذیری دست یابیم، بپذیریم که باید خطر کنیم و خطرپذیری دیگران را هم بپذیریم، باید در این بخش سعه صدر داشته باشیم و پذیرای انتقادها باشیم، این فرهنگ در کشورمان قدری ضعیف است در حالی که باید فرهنگ خطرپذیری را همه تجربه و تمرین کنیم.

بهره مندی از توان خیرین در پیشرفت حوزه علم و فناوری مغفول است

مدیرعامل گروه صنعتی پارت لاستیک نیز در این مراسم گفت: «جایزه فناورانه ایرج یزدان‌ بخش» از سال ۱۴۰۱ با هدف توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و هدایت پروژه‌ها و رساله‌های دانشجویی به سمت نیازهای صنایع کشور به همت گروه صنعتی پارت لاستیک شکل گرفت.

عبدالله یزدان بخش افزود: در دومین سال برگزاری این رویداد طرح های فناورانه دانشجویان و دانش اموختگان دانشگاه فردوسی مشهد که از حداقل سطح فناوری تعیین شده برخوردار بوده اند، مورد داوری قرار گرفته و طرح های برتر انتخاب شدند.

به گزارش ایرنا، افراد و طرح های فناورانه برتر دومین دوره برگزاری جایزه فناورانه ایرج یزدان‌ بخش را بشرح زیر معرفی شدند:

گروه رهام؛ برای تولید خودروی رهام، رتبه نخست دومین سال برگزاری جایزه فناورانه ایرج یزدان‌ بخش را دریافت کرد.

محمد منافی برای ارائه مدل ریاضی مناسب جهت پیش‌بینی رفتار قالب‌های تولید بر کیفیت فنی پنل‌های تخته تراشه جهت‌دار از هرس درختان و تولید کف‌پوش از تراشه‌های هرس شده درختان، رتبه دوم، دومین جایزه فناورانه ایرج یزدان‌ بخش را کسب کرد.

رتبه سوم( الف) این رویداد، به سیاوش وجدانی به دلیل تحقیقات و نوآوری در ساخت محصول آجرهای نسوز تعلق گرفت.

رتبه سوم ( ب) محصول فناورانه، را علی بابایی برای طراحی و ساخت گلدان کامپوزیتی زیست تجدیدپذیر از آن خود کرد.

در بخش دیگر این مراسم از اولین کتاب «لاستیک سیلیکونی مایع» در ایران با حضور شورای راهبری گروه صنعتی پارت لاستیک، نماینده گروه صنعتی پارت لاستیک در دانشگاه فردوسی، رئیس بیمارستان رضوی مشهد و مترجم کتاب رونمایی شد.

«جایزه فناورانه ایرج یزدان‌ بخش» جهت گسترش ارتباط عمیق و مستمر صنعت و دانشگاه و با توجه به ضرورت جهت دهی بیش از پیش پایان نامه‌ها / رساله‌ها به پژوهش‌های کاربردی و همچنین تقویت کارگروهی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد خارج از پایان‌نامه یا رساله و با هدف تربیت و جذب نیروی انسانی مستعد در صنایع، به صورت سالانه برگزار می شود.

بهره مندی از توان خیرین در پیشرفت حوزه علم و فناوری مغفول است

ایرج یزدان بخش با راه اندازی گروه صنعتی شش هزار نفری پارت لاستیک - در سال ۱۳۶۳ خدمات چشم گیری در زمینه اشتغالزایی ، توسعه صنعتی استان ، کسب دانش فنی، بومی سازی و خودکفایی کشور انجام داد و اکنون به عنوان یکی از چهره های شاخص صنعت کشور شناخته می شود.

سرگذشت شرح زندگی حرفه ای بنیان گذار گروه صنعتی پارت لاستیک مشهور به پدر صنعت خراسان و تجربه های حرفه ای وی در کتاب «بابا ایرج» منتشر و ارائه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha