۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85393198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار زنجان:مردم با مشارکت در انتخابات نماینده شایسته به مجلس بفرستند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با بیان اینکه مشارکت بالا در انتخابات اقتدار نظام را در عرصه‌های بین المللی بالا خواهد برد، گفت: رای دادن حق مردم است و با انتخاب خوب و اصلح می‌توانند نماینده‌ای شایسته را روانه مجلس شورای اسلامی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه شنبه در نشست تببینی انتخاباتی دانشگاهیان استان، افزود: مردم سالاری نظام این امکان را فراهم کرده که هر فردی کاندیدا شود.

وی اضافه کرد: مردم سالاری این است که هر فردی و هر سلیقه ای را انتخاب کنید، در حالی که حزب چارچوب های خاص خود را دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه متاسفانه چیزی که در جهان به نام دموکرسی حزبی وجود دارد در واقع دیکتاتوری چند حزبی است، گفت: این در حالی است که در مردم سالاری ما انواع و اقسام سلایق وجود دارد.

وی اظهار داشت: باتوجه به موضوع مردم سالاری متکثر می توان گفت فقط در حوزه انتخابیه شهر زنجان و طارم ۱۵۷ کاندیدای مجلس شورای شرکت کرده اند و از طرفی راه استقلال و اقتدار کشور مان از مسیر انتخابات است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مردم ۲۹۰ نماینده را با دیدگاه، نگرش و گرایش های مختلفی را راهی مجلس شورای اسلامی می کنند، ادامه داد: انتخاب نماینده اصلح اهمیت زیادی دارد چرا که می توانند در ابعاد مختلف از قبیل بودجه، برنامه های مختلف توسعه ای، قانونگذاری و غیره تاثیر گذار باشند.

وی با بیان اینک در زمان حاضر تحریم ها و فرسایشی شدن آن مشکلات و معضلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، اظهار داشت: دولت تلاش دارد به جای تولید نفت از مسیرهای دیگر تولید ثرروت کند، و به طور قطع باید در چند سال آینده تولید ناخالص ملی خود را به ۲ برابر افزایش دهیم.

بالاترین مقام اجرایی زنجان با بیان اینکه نحوه تولید ثروت باید در کشور متنوع تر شودگفت: کریدور جنوب به شمال از این نوع جنس به شمار می رود که می تواند برای کشورمان تولید ثروت ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در این میان خرد جمعی در ابعاد مختلف نظیر شوراها نمود داشته و این مهم باید در مجلس شورای اسلامی متبلور شود.

افشارچی با تاکید بر اینکه در ۴۵ سال گذشته اقدامات متعددی در کشور انجام گرفته و کارهای زیادی هم باقی مانده است، خاطر نشان کرد: حضور مردم در صحنه‌ها به ویژه انتخابات ابعاد مهم مختلفی دارد.

این مقام مسوول در خصوص بی طرفی دولت در انتخابات نیز گفت: ما آخرت خود را به دنیای هیچ کس نمی فروشیم و شما هم باید چنین کاری انجام دهید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان هم در این نشست به کسب شاخص های مختلف این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دانشگاه ازاد زنجان رتبه سوم را از ۲۶ رتبه تحولی دانشگاه به خود اختصاص داده که امسال نیز سه رتبه دیگر اضافه شد.

احد نقیلو افزود:این واحد دانشگاهی به لحاظ جذب دانشجو رتبه پنجم، عمل به برنامه های سند تحول و تعالی رتبه هفتم کشوری را کسب کرده است.

وی به شان و منزلت دانشگاه و اساتید اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر دولت سیزدهم به قشر پایین جامعه توجه ویژه ای دارد، اما بهتر است قدری هم قشر فرهیخته را لحاظ کند.

وی بر اصل بی طرفی کامل دانشگاه آزاد از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی استان تاکید و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد زنجان از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کند و اقدامات صرفا در راستای جهاد تببین انتخاباتی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha