دیدار نایب رئیس دوچرخه‌سواری با دبیرکل کنفدراسیون آسیا؛ رکاب زنان ایران در چالش آسیایی

تهران- ایرنا- سرپرست نایب رئیسی فدراسیون دوچرخه سواری در دیدار دبیرکل کنفدراسیون آسیا با اشاره به استعدادهای درخشان در ایران، از وی برای حضور در کشورمان دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون دوچرخه سواری با دبیرکل کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی آسیا در هند صورت گرفت، سمیه موسوی با اونگار سینگ در خصوص شرایط این روزهای دوچرخه سواری بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار سرپرست نایب رئیسی فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان ضمن دعوت از اونکارسینگ دبیرکل کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا برای حضور در ایران، گزارشی از وضعیت بانوان دوچرخه سوار کشورمان ارائه کرد. وی با اشاره به کسب نخستین مدال دوچرخه سواری بانوان در بازیهای آسیایی هانگژو۲۰۲۲، از حضور استعدادهای بسیار در کشورمان یاد کرد و گفت: قطعا با حمایت های فنی و تجهیزاتی کنفدراسیون آسیا از طریق سولیداریتی، موفقیت های بیشتری در حوزه بانوان رخ خواهد داد.

موسوی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع برابری جنسیتی و تاکید اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در دستورالعمل ۲۰۳۰ این اتحادیه و کمیته بین المللی المپیک، پیشنهاد ایجاد کمیسیون زنان به منظور تحقق اهداف مورد نظر را مطرح کرد.

دبیرکل کنفدراسیون دوچرخه‌ سواری آسیا ضمن استقبال از دعوت نایب رئیس فدراسیون، اظهار داشت: به خوبی در جریان موفقیت‌های دوچرخه سواران بانوان ایرانی به خصوص مدال فرانک پرتوآذر هستم.

وی ضمن اعلام حمایت از دوچرخه سواری بانوان ایران، از پیشنهاد تشکیل کمیسیون زنان آسیا استقبال کرد و مقرر شد دستورالعمل تشکیل این کمیسیون، اهداف، اعضا، و … برای کنفدراسیون آسیا ارسال شود.

گفتنی است، مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا در شهر دهلی نو استارت خورد و رکابزنان ۱۹ کشور قاره کهن رقابت خود را آغاز کردند. این مسابقات با رقابت رکابزنان پاراسایکلینگ آغاز شد.

رکابزنان تیم ملی ایران امروز مسابقه ندارد و فردا در دومین روز رقابت‌ها، شینا واحدی در ماده کایرین رده سنی جوانان اولین نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها خواهد بود. آیدین علیاری فردا در ماده دور حذفی رکاب خواهد زد و امیرحسین وطن‌پرست نیز در ماده اسکرچ به رقابت با حریفان خواهد پرداخت. پانته آ قلی‌پور هم در ماده دورحذفی به مصاف حریفان خود می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha