باید به رسانه توجه دقیق‌تری شود/ تحصیل ۱۵ هزار طلبه در حوزه علمیه تهران

تهران- ایرنا- مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: ما در کشور و نظام باید توجه دقیق تری به رسانه داشته باشیم.

محمدهادی رحیم زاده ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اهمیت رسانه در پیام رسانی یکی از اصول مهم و ارزشمند است، به نظر می رسد در مبانی دینی ما؛ توجه به رسانه یکی از اصول مهم است گرچه آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: به نظر حقیر آن چیزی که باعث شد مساله غدیر به حاشیه برود و صحیفه جای آن را بگیرد همان عمل کردن به وظیفه رسانه ای است که پیامبر بر عهده مسلمانان گذاشت و در خطبه غدیر فرمودند: همه باید رسانه پیام غدیر باشیم و این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در سال های اخیر در حوزه های علمیه مساله رسانه و پیام رسانی مورد توجه جدی قرار گرفته است، هم در فضای حقیقی مبلغان در عرصه های مختلف تبلیغی حضور پیدا می کنند و سعی می کنند علاوه بر ارتباط نزدیک با همه اقشار جامعه در عرصه فضای مجازی در گروه ها و کانال ها حضور داشته باشند.

رحیم زاده خاطرنشان کرد: امروزه یکی از عرصه های تبلیغ حوزه های علمیه تبلیغ در فضای مجازی است، حوزویان و اساتید سعی می کنند برای رساندن پیام های نظام، انقلاب و ارزش های دینی با کانال های مختلف ارتباط داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: ما در کشور و نظام باید توجه دقیق تری به رسانه داشته باشیم و در حوزه های علمیه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. امروز جهان رسانه است و آن را باید عصر رسانه نامید.

رحیم زاده ادامه داد: دنیای غرب فرهنگ پوشالی و توخالی خود را بر بال رسانه بر همه دنیا دیکته می کند، امروز امپراتوری رسانه ای صهیونیست بین الملل جهان را در قالب رسانه تحت اختیار خود قرار می دهد، یکی از آثار طوفان الاقصی و مساله غزه این بود یک رسانه در دلهای مردم عالم ایجاد شد.

تحصیل ۱۵ هزار طلبه در حوزه علمیه تهران

مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: در حوزه علمیه تهران که بعد از قم بزرگترین حوزه علمیه کشور است حدود ۱۵ هزار طلبه خواهر و برادر در ۱۵۰ مدرسه علمیه مشغول تحصیل هستند.

رحیم زاده افزود: فعالیت های حوزوی در دو بخش کلی درون و برون حوزه ای در حال انجام است. طلاب، اساتید و پژوهشگران فعالیت های درون حوزوی شامل آموزش، پژوهش و عرصه های مختلف تحقیق و پژوهش در همه رشته های علوم انسانی را انجام می دهند بخش زیادی از فعالیت های برون حوزه ای نیز در عرصه های مختلف تبلیغی در مدارس علمیه، دانشگاه ها، بین مردم، همه مراکز و موقعیت هایی که زمینه حضور و تبلیغ است، انجام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha