رادار "تنگ‌ریز" توسط متخصصان ایرانی بومی شد

تهران- ایرنا- سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: رادار تنگ ریز با یک اقدام جهادی و به دست متخصصان ایرانی بومی سازی شد.

به گزارش ایرنا، رضا نخجوانی روز در جریان بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: رادار تنگ ریز به دلیل محل نصب به این اسم نامگذاری شده و یک سامانه راداری است که قدرت اشراف و کنترل فضای کشور را در جنوب و جنوب شرق به نحو قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: این سامانه از کشورهای غربی خریداری شده بود، ولی به دلیل خلف وعده و اجرا نکردن تعهدات کشور فروشنده، این کار متوقف شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با این حال همکاران متخصص در بخش الکترونیک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با همت و تلاش شبانه‌روزی برای طراحی و بازمهندسی قطعات اقدام کردند که به ایران کامل آن را نمی‌دادند.

نخجوانی خاطرنشان کرد: همکاران ما در بخش الکترونیک با یک کار جهادی توانستند این کار ناقص را کامل کنند که یک اقدام عملیاتی بسیار حساس و دقیق بود که انجام شد. نصب و راه‌اندازی آن در شرایط بد آب و هوایی و در ارتفاع بالا انجام شده است.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران گفت: این سامانه راداری در بحث ایمنی پروازها بسیار حائز اهمیت است و هرچقدر پوشش گستره باشد، اشراف ما در فضای کشور بیشتر خواهد شد و به همان نسبت از ضرایب ایمنی بالاتری برخوردار خواهیم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha