چاپ ۱۴ جلد کتاب در هفت سال

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85392772
چاپ ۱۴ جلد کتاب در هفت سال

تهران- ایرنا- پریچهر مصباح؛ نویسنده رمان «روشنک»، با بیان اینکه بعد از مرگ مادرم شکستم، هزار تکه شدم و تا لب پرتگاه رفتم، گفت: اگر نمی‌نوشتم، مرده بودم. ۱۴ کتاب رمان و شعر در هفت سال چاپ کردم.

پریچهره مصباح در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران گفت: انگیزه اصلی من برای نوشتن، مادرم است. به عشق مادرم و یاد او می‌نویسم و در همه کتاب هایم، عکس مادرم هست چون می‌خواهم نامش زنده بماند.

وی افزود: از زمان کودکی در زمینه نویسندگی استعداد داشتم، شعر می‌گفتم و داستان‌های کوتاه می نوشتم اما به صورت جدی فعالیت نمی‌کردم تا اینکه در سال ۱۳۹۵ مادرم را از دست دادم و برای اینکه یادش را زنده نگه دارم، به صورت جدی شروع به نوشتن کردم.

مصباح در خصوص قالب شعرها و موضوع رمان هایش گفت: در قالب های مختلف به‌خصوص شعر نو، شعر می سرایم و موضوع تمام رمان‌هایم برگرفته از واقعیت‌های زندگی مردم است.

اقبال مردم از رمان روشنک

این نویسنده و شاعر توضیح داد: در مسیر مادرم، قصاص، روشنک، دل زمین، گردش روزگار (در خصوص داستان زندگی محمد ابراهیم ذوالقدر؛ استاد آواز) و لیلا در سایه، عناوین کتاب های رمانی است که من به رشته تحریر درآورده و به چاپ رسانده ام و از بین این کتاب ها، رمان روشنک مورد اقبال علاقمندان به کتاب قرار گرفت.

مصباح با بیان اینکه سه کتاب شعر نیز با عناوین حسرت، پرواز و رهایی سروده ام که به چاپ رسیده است، گفت: پنج عنوان کتاب دیگر نیز در زمینه طب سنتی با عنوان طبابت منظوم، اشعار قدیمی دشتستانی (هشتصد ترانه)، کتاب حافظ خطی قدیمی و گزیده ای از اشعار صائب تبریزی را جمع‌آوری و چاپ کردم.

وی افزود: کتاب هشتصد ترانه که شامل اشعار قدیمی دشتستانی است را به خاطر مادرم، چون اهل شیراز بود و این اشعار را دوست داشت، گردآوری و چاپ کردم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha