پولیتیکو: کمیسیون اروپا سامانه ضدپهپاد در مقر خود راه‌اندازی می‌کند

تهران- ایرنا- پولیتیکو اعلام کرد که کمیسیون اروپا در حال راه‌اندازی یک سامانه ضدپهپادی در مقر خود در ساختمان «بارلیمون» در شهر بروکسل است.

به گزارش ایرنا از تارنمای این روزنامه آمریکایی، ۲ منبع آگاه اعلام کردند که پارلمان اروپا که حکم قوه مجریه اتحادیه اروپا را دارد، برای این منظور در حال رایزنی با شرکت‌های مرتبط است.

بر اساس این گزارش، سامانه یادشده قرار است پهپادهای بدون سرنشین را به منظور کنترل فعالیت‌های جاسوسی یا حمله فیزیکی دور نگه دارد.

در گزارش پولیتیکو چنین عنوان شده است که محافل دیپلماتیک اروپا، بروکسل را مرکز فعالیت‌های جاسوسی می‌شناسند چراکه افراد زیادی با ملیت‌های مختلف و در پوشش خبرنگار، کارمند دولت یا کارکنان سازمان‌های مردم‌نهاد در این شهر به جاسوسی مشغول هستند؛ و تردد پهپادها از نظر اتحادیه اروپا شکل دیگری از جاسوسی در این منطقه تلقی می‌شود.

یک سخنگوی کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با پولیتیکو گفت: «پروازهای بدون مجوز در محدوده ساختمان‌های حساس می‌تواند تهدیدی امنیتی محسوب شود».

او افزود: کمیسیون اروپا با همکاری شرکت‌ها و دولت میزبان (بلژیک) در حال بررسی راهکاری برای حل این مشکل است اما به‌دلیل حساسیت موضوع از ارائه جزئیات در این زمینه خودداری می‌شود.

پولیتیکو نحوه احتمالی اجرای این طرح را نصب دوربین‌ برای رصد هواپیماهای بدون سرنشین و یا نصب دستگاه‌های الکترونیکی برای خنثی کردن توان عملیاتی این پرنده‌ها ارزیابی کرده است.

کیمیسیون اروپا و دیگر تشکل‌های اتحادیه اروپا تاکنون برای محافظت از اطلاعات سری در مقابل پرنده‌های بدون سرنشین که قادر به تصویربرداری از افراد، اسناد و ملاقات‌ها هستند، پنجره‌های طبقات فوقانی ساختمان‌های اداری را با پرده کور می‌کردند.

ساختمان «بارلیمون» محل استقرار ۳۲ هزار کارمند و برخی از مدیران ارشد کمیسیون اروپا از جمله رئیس این کمیسیون اورسولا فون در لاین است.

پیش از این، کمیسیون اروپا اسناد و جزوه‌هایی در زمینه راهبردهای دفاعی در مقابل تردد پهپادها در بروکسل منتشر کرده بود و تدابیر هوایی برای رصد این ترددها از سال گذشته اجرایی شده است.

«شورای اروپا» متشکل از دولت‌های عضو این اتحادیه و «پارلمان اروپا» که ساختمان آنها در حوالی همین منطقه قرار دارد، از اظهارنظر درباره اقدام مشابه امنیتی خودداری کرده‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha