بلیط فروشی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان یزد آغاز شد

یزد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بلیط فروشی نمایش‌های شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که از دوشنبه شب در اردکان یزد در جریان است، آغاز شده و علاقه مندان می توانند در سایت گیشه تئاتر نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

احسان عابدی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از اول تا ششم اسفندماه با میزبانی شهر تاریخی اردکان برگزار می شود و علاقه مندان برای تهیه بلیط به آدرس www.gishehtheater.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در این رویداد هنری که به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های هنری کشوری و بین المللی مطرح است ، آثار در ۹ بخش تئاتر خردسال، کودک، نوجوان، ملل، خیابانی، میهمان، فراگیر و نمایش‌های ایرانی و نقالی اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:هشت اثر در بخش نوجوان، ۹ اثر بخش کودک، ۹ اثر در بخش خیابانی، چهار اثر در نقالی، پنج اثر در بخش خیمه شب بازی، هفت اثر بخش خردسال و ۱۷ اثر در بخش نمایشنامه نویسی و جمعا ۶۶ اثر در این جشنواره رقابت می کنند.

عابدی ادامه داد: ۱۰ سالن نمایشی، پلاتوی کاووسی ۱ و ۲، تالار هنر، تالار امام خمینی(ره)، تالار فرهنگ، سالن انتظار فرهنگ، تالار هلال احمر، سالن اصلی شهر خورشید میبد، پلاتوی شهر خورشید میبد، پارک میدانگاه باغ ملی و مرکز تحقیقات سالمندان برای اجرای این نمایش ها استفاده می شود.

وی افزود: کارگاههای آموزشی نیز در حاشیه این جشنواره برنامه ریزی شده و با رویکرد تخصصی تئاتر کودک و نوجوان با هدف دانش‌افزایی و توانمندسازی هنرمندان و فعالین این عرصه برگزار می شود و به عنوان فرصتی برای استفاده از اساتید و هنرمندان حرفه‌ای تئاتر خواهد بود.

بلیط فروشی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان یزد آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، سه کارگاه بین‌المللی نیز با حضور اساتیدی از کشورهای روسیه، اسپانیا و ایتالیا در حاشیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برنامه ریزی شده همچنین ورک‌شاپ هنر بازیگری در عروسک‌گردانی نیز با حضور اساتید کشورهای روسیه و صربستان در شهر اردکان برگزار می شود.

عابدی اظهار داشت: ۶ دوره مختلف آموزشی با حضور اساتید کشوری نیز در این جشنواره برنامه ریزی شده که ۲ کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی ویژه نوجوانان ،کارگاه نوجوان، تئاتر تمرین زندگی، کارگاه نوجوان،شنیدن، مشاهده، اجرا، کارگاه کودک قصه، عروسک، نمایش، کارگاه کودک ،نمایش، جادوی زندگی و کارگاه خردسال سفر به سرزمین تئاتر برخی از این دوره های آموزشی است.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با میزبانی اردکان یزد در حال برگزاری است و تا ششم اسفند ماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha