کتابخانه ها پایه‌های فرهنگ ساز جامعه هستند

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره کل امور استانها، انجمن‌ها و مشارکتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کتابخانه های عمومی از پایه‌های فرهنگ ساز جامعه هستند که باید تقویت شوند.

محمد هادی ناصری روز سه‌شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: این استان از استانهای ویژه کشور است و ویژگی خاص آن نیز مربوط به حوزه فرهنگ است.

وی اضافه کرد: سابقه ادبی، فرهنگی و علمی این استان از دیرباز تاکنون در پیشرفت فرهنگ و تمدن ایران نقش داشته است.

سرپرست اداره کل امور استانها، انجمن‌ها و مشارکتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، فردی که بالاترین درجه نظامی کشور را داشته است عنوان سرباز را بر می گزیند و اگر این روش سرلوحه کار قرار گیرد بسیاری از مشکلات و سختیهای راه خدمت بر طرف می‌شود.

ناصری افزود: ما هم به عنوان یک سرباز عرصه فرهنگ به دنبال رفع مسایل معیشتی و جایگاه اجتماعی کتابخانه ها و کتابداران هستیم.

وی ادامه داد: انتخاب سرپرست اداره کل از بدنه این مجموعه یک عامل حرکت موثر برای حرکت در مسیر کتابخانه‌هاست و امیدوارم این مهم یک نمونه موفق برای گام نهادن در این مسیر شود.

سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: استفاده از ظرفیت خیران استان در حوزه های مختلف کتابخانه‌های عمومی ضروری است.

حسین نوربخش اظهار امیدواری کرد که با همراهی تمام کارکنان و کتابداران مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مسیر افزایش و ارتقای نظم اداری و کرامت انسانی کارکنان و کتابداران مجموعه کتابخانه‌های عمومی گامهای موثر و مفیدی برداشته شود.

وی اضافه کرد: بدون شک توجه به کتابخانه‌های عمومی اعتلا و پیشرفت کشور را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا پیش از این حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ریاست کتابخانه های عمومی خراسان رضوی را عهده دار بود.

حسین نوربخش، متولد ۱۳۶۰، دارای کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل، معاون سابق اداری و مالی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی است و معاونت دفتر بودجه، تشکیلات و بهبود مدیریت و ریاست اداره بودجه تخصصی نهاد کتابخانه های عمومی از جمله سوابق وی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha